Hej! Jeg sidder og grubler over hvordan mit backup-setup skal være for at det fungerer bedst muligt for mig. Jeg er med på at den endelig backup skal ligge i skyen og mangler et par anbefalinger til holdbare løsninger der. Dropbox synes jeg virker rigtig godt, men er en pro-løsning det rigtige? Findes der lige så gode alternativer - og måske lidt billigere. Danske alternativer etc.? Men altså, udover online-backup skal jeg have lavet et setup på mit kontor. Jeg havde tænkt noget med en boks med et par diske der ville spejle hinanden og så om natten spejle mod online-løsningen. Det behøver ikke at være automatiseret dog. Mit behov
Er der nogen der har nogle gode erfaringer?
Pft.
|
Den optimale backupløsning til hjemmekontoret
- 1
Dbh Anette Sand |
Hmm.. Sonology ser rigtig spændende ud faktisk. Tak for hjælpen! Er den så komplet direkte med dropbox eller hvordan bruger i den? |
Jeg er ikke meget for at reklamere for TDC, men deres Homedisk løsning fungerer i forhold til prisen ( det er en del af mit bredbåndabbonnement ) rigtigt godt. Man får en NAS, kobler den til sit netværk og så kan man lægger filer på den, imens tager TDC så en online backup af indhold på disken. Du kan evt læse mere om det her |
Jeg har 2 maskiner med OS X og 1 med Windows, jeg har så en server stående på kontoret som kører backuppc der forbinder til de 3 maskiner én gang i døgnet og henter en komplet kopi ... men gemmer dog kun ændringer. Derefter har jeg en tilsvarende maskine med BackupPC i tyskland som hver nat henter en kopi af kopierne ... begge backuppc'er gemmer historik 7 dage tilbage :-) |
Jeg bruger selv Dropbox, men det er mest småfiler .. Du skal vist bruge en NAS og en ordenlig bunke diskplads |