Hej Amino! Mit firma skal ud til kunderne - og jeg leder derfor efter den bedste og billigste løsning for annoncer på internettet? Hvad kan I anbefale? Google, Facebook, Yahoo - eller noget helt andet? |
Michael B. Hansen:Hej Amino!
Mit firma skal ud til kunderne - og jeg leder derfor efter den bedste og billigste løsning for annoncer på internettet?
Hvad kan I anbefale? Google, Facebook, Yahoo - eller noget helt andet?
I sidste ende handler det vel mest om produktet og målgruppen. Men her er min hurtige vurdering af de forskellige muligheder.
Godt udbytte her og nu: google adwords (hvis du er god til at sætte kampagner op)
På sigt er SEO en måde at få kunder på. Der er bedre udbytte per antal krone, end du giver ud til f.eks. adwords, men du skal vente i længere tid på resultatet, da det tager tid at få en ordenlig placering i søgemaskinerne.
Facebook er godt, hvis dit produkt egner sig til at skabe hype omkring det. Måske hvis du går med tanker om viral marketing, så er facebook et godt sted. Det kræver tid, planlægning og du skal formå at skabe et community omkring din fanside.
Yahoo ved jeg ikke så meget om. Jeg formoder, det er bannerannoncer. Du skyder med spredhagl, men kan få et mere visuelt budskab end ved f.eks. google adwords. Der findes også andre netværk, som kan sælge dig XX-antal bannervisninger på forskellige fora. F.eks. sælger Amino også annoncer.
En kategori du har glemt er PR. Hvis du/I har et unikt produkt eller ny måde at gøre tingene på, så er PR en markedsføring der ikke koster så meget og potentielt kan give et rigtig stort return of investment.