Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Noget billigere end Facebook, men lige så stor effekt?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Mit firma skal ud til kunderne - og jeg leder derfor efter den bedste og billigste løsning for annoncer på internettet?

Hvad kan I anbefale? Google, Facebook, Yahoo - eller noget helt andet? 

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 20:58

Michael B. Hansen:

Hej Amino!

Mit firma skal ud til kunderne - og jeg leder derfor efter den bedste og billigste løsning for annoncer på internettet?

Hvad kan I anbefale? Google, Facebook, Yahoo - eller noget helt andet? 

I sidste ende handler det vel mest om produktet og målgruppen. Men her er min hurtige vurdering af de forskellige muligheder.

Godt udbytte her og nu: google adwords (hvis du er god til at sætte kampagner op)

På sigt er SEO en måde at få kunder på. Der er bedre udbytte per antal krone, end du giver ud til f.eks. adwords, men du skal vente i længere tid på resultatet, da det tager tid at få en ordenlig placering i søgemaskinerne.

Facebook er godt, hvis dit produkt egner sig til at skabe hype omkring det. Måske hvis du går med tanker om viral marketing, så er facebook et godt sted. Det kræver tid, planlægning og du skal formå at skabe et community omkring din fanside.

Yahoo ved jeg ikke så meget om. Jeg formoder, det er bannerannoncer. Du skyder med spredhagl, men kan få et mere visuelt budskab end ved f.eks. google adwords. Der findes også andre netværk, som kan sælge dig XX-antal bannervisninger på forskellige fora. F.eks. sælger Amino også annoncer.

En kategori du har glemt er PR. Hvis du/I har et unikt produkt eller ny måde at gøre tingene på, så er PR en markedsføring der ikke koster så meget og potentielt kan give et rigtig stort return of investment. 

Fra Køge
Tilmeldt 4. Nov 09
Indlæg ialt: 66
Fra  Beruf Digital Sans Skrevet kl. 10:39

Hej Michael,

Jeg vil helt klart anbefale dig at opbygge et nyhedsbrev (Start nu :-) ) Det er en god investering, for det kræver ikke de store ressourcer og du kan gøre processen lige så omfattende som du selv ønsker og har tid til.

Alt efter hvor hurtigt du får samlet e-mailadresser ind, f.eks. via din hjemmeside, på facebook eller når du taler med folk dit produkt kan være interessant for, kan du få opbygget en rigtig god database med potentielle kunder, som du løbende kan dyrke.

Jeg ved godt du måske mere var interesseret i en lidt hurtigere form, men denne metode er også god på den lange bane og kan forhåbentlig opbygge noget loyalitet også.

Hvis du allerede har et nyhedsbrev, skal du selvfølgelig bare ignorere dette indlæg, haha :)

På min blog  www.guerillamarketing.dk kan du også finde noget inspiration til viral og guerilla marketing, hvis du leder efter noget lidt mere utraditionelt :)

Held og lykke med det!

mvh

Henrik Christiansen

www.guerillamarketing.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Jan 09
Indlæg ialt: 43
Skrevet kl. 16:57

Umulius:
Facebook er godt, hvis dit produkt egner sig til at skabe hype omkring det. Måske hvis du går med tanker om viral marketing, så er facebook et godt sted. Det kræver tid, planlægning og du skal formå at skabe et community omkring din fanside.

Man behøver nu ikke en Facebook-side for at reklamere på Facebook... der har PPC ligesom Google Adwords, det fungerer bare lidt anderledes:

- Man kan have et billede i sin reklame

- Man kan målrette efter by, køn, alder, interesser, forhold osv.

- Opsætningen af reklamen er (i mine øjne) meget mere overskuelig, så det er nemmere for de fleste at starte med Facebook

Held og lykke med det.

Mvh Janus Guttmann-Fich.

Sådan får du lokale kunder nemt og hurtigt med Facebook: www.Lokal-Reklame.dk

Tilmeldt 27. Mar 11
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 19:19

Findes der kun google og facebook som tilbyder annoncering på denne måde og findes der andre steder med lavere cpc

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)