Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratis forslag til en forretningsmodel - køb et frø og se det gro

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 332
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hurra, jeg har tjent de første kr. 1.000 på min affiliate side flyprislisten.dk, og ja jeg ved godt den ikke er perfekt, seo venlig og alt det der, men det tager vi en anden god gang.

Det har stor betydning for mig at jeg har fået 'proof of concept', og den lille milepæl skal fejres. Dette vil jeg gøre ved at foreslå et koncept som jeg tror kunne blive en stor succes.

Jeg har ikke selv tid, evner, og penge til at gå videre med idéen, så jeg tænke at der er andre her der måske kunne blive inspireret.

Jeg ved i hvert fald at der er nogle her der har tid og evner, og det med pengene kan også løses hen ad vejen.

Sælg frø, og se planten gro.

Hele idéen startede på en studietur til vw fabrikken i wolfsburg i sidste måned. Fabrikken har tilknyttet en stor oplevelsespark (branding), kaldet autostadt, som også er en god oplevelse hvis man bare er en lille bitte smule interesseret i biler og teknik.

Inde i autostadt har de to kæmpe tårne, som fungere som fuldautomatiske parkeringshuse til nye biler fra fabrikken. I skal altså forestille jer en kæmpe lagerautomat hvor der virkelig er styr på hvad der står hvor.

Mit forslag er så:

·          Byt bilerne ud med blomster

·          Lad kunderne bestille en blomst som et frø

·          Hver dag tages blomsten automatisk ned fra lagerlokationen, og der tages et billede

·          Billederne sammensættes til en film, og med jævne mellemrum sendes en mail til kunden.

(mailen kunne evt. indeholde reklamer)

·          Lad kunden skrive en besked på potten / eller som baggrund.

·          Kunderne skal selvfølgelig også kunne købe en klar plante, og vha. en QR kode se en film hvor planten gror.

Se youtube eks. Her - &NR=1">

&NR=1

Konceptet kunne også indeholde et plantehotel. Indlever dine planter mens du er på ferie 10 kr. pr plante pr. dag inkl. Vand og gødning – følg planten online med din mobil mens du er væk.

Se flere billeder fra autostadt her:  http://www.flyprislisten.dk/rejser/ferie/flypriser/2011/05/06/autostadt-ved-vw-fabrikken-i-wolfsburg/

Hvad siger i til idéen?

Har i flere forslag til konceptet?

Alle kan kvit og fri benytte sig af forslaget – sælg det som franchise med lagerautomat og software for 10 mio. kr. pr land/marked x 50 lande = 500 mio.

God fornøjelse

Lars Kristensen

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)