Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan min off-topic blog hjælpe en lille side?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har en hjemmeide, der handler om frisører og lysten til at skrive en blog der absolut ikke handler om frisører. Hvis min blog nu bliver "populær" - hvordan kan jeg så drage nytte af dette på min side?

Jeg ser følgende valgmuligheder - og har dertil følgende spørgsmål.

- Jeg lægger bloggen på min nuværende side - men fordi min side stadig er så lille, så er der ingen der kommer til at se den - SEO værdi = 0.

- Jeg lægger den på eks. blog.dk, hvor den har bedre mulighed for at blive opdaget - men hvis der nu er nogen der begynder at linke til den - så kan jeg ikke trække juicen tilbage til min side - eller kan jeg? Jeg kan jo godt skrive et - for min side - relevant blogindlæg en gang imellem, og så linke fra det til min side... men det ville jo være noget bedre hvis jeg kunne få den fulde værdi af bloggen.

Jeg gad jo godt (og det er nok bare naiv ønsketænkning) at jeg kunne lave bloggen på min egen side - og så på en eller anden  måde lægge et feed den anden vej - eks ind på blog.dk. Men jeg ved slet ikke om det er muligt.

Alle andre der laver blogs på disse blog-sites... henter de kun værdi ved at linke til deres egne sider?

Mvh

Nina

Fra Århus
Tilmeldt 25. Apr 11
Skrevet kl. 10:07

... kom bare til at tænke videre...

Kan man lægge sin hoved-blog på sin egen hjemmeside - og så lave en unik appetizer på blog-dk der linker til ens side? ... eller bliver det så hurgtig opfattet som spam af blog.dk?

// Nina

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:18

Hvis din blog inden relavans har til din frisørside ser jeg ikke nogen ide i at den skal ligge som subdomæne til din firsør side  det giver bare forvirring både for dine brugere på begge sider, men også for "storebror" google.. Så vil du have bedre værdi for begge ved at ligge din blog på eget domæne også på den bla. skrive nogle super "frisørartikler" med links til din hovedside. Og du får bestemt værdi af at brugerne linker til dine frisørartikler på bloggen, som så linker videre til din frisørside.. - Altså din frisørside får værdi af dine indgående links til dine frisørartikler på bloggen.

Håber det giver mening..;-)

vh/ Ulrik

Fra Århus
Tilmeldt 25. Apr 11
Skrevet kl. 10:28

Hej Ulrik,

Tak for din tid. har jeg forstået det rigtigt hvis jeg stiller det op på denne måde:

Det er bedre

- at lave en blog på blog.dk og (en gang imellem) linke derfra til min egen side og tage den juice jeg kan få fra dét, end:

- at lægge en ofte irrelevant blog på min side, da Google så kan blive forvirret over hvad min side handler om - også selvom dette vil betyde at jeg får meget færre links til den.

Hvad så i det tilfælde, at andre begynder at linke til min blog (man har vel lov at håbe) - hvis de så lever et feed til den - så går det feed jo til blog.dk. Skal jeg så også her "bare" tænke at jo stærkere min blog.dk side bliver, des bedre bliver de links der faktisk er der?

Hvem ejer teksten, når den er skrevet på Blog.dk?

På forhånd tak

Nina

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 11:19

Efter min bedste overbevisning ja, hvis/når bloggen også vil omhandle andre ting, end ting i nærbeslægtning til noget med frisører m.v..

Og du skal kun være glad for hvis dine artikler bliver så gode at folk vil linke til dem, fordi et link bliver set som en anbefaling / "en stemme" og jo flere "anbefallinger" din blog måtte få, jo bedre vil din blog komme til at stå i googles øjne og dermed vil links fra din blog til din frisørside også vægte mere rent seomæssigt. Så ja - ja det vil have / få en direkte afsmitning på frisørsiden at folk linker til din blog.

(p.s. et "feed" er en form for "avisabonnement". Brugeren vælger at abbonnere på dit "feed" fra bloggen. Dermed får brugeren besked automatisk når der kommer et nyt indlæg på din blog - hvis brugeren ellers husker at kigge efter...;-)) - Du må ikke forveksle et feed med et link)

Fra Århus
Tilmeldt 25. Apr 11
Skrevet kl. 12:52

Hej Ulrik,

Mange tak for din tid endnu engang.

Jeg ved egentligt godt hvad et feed er - men så måske ikke alligevel. "Abonnementet var jeg med på - men måske min forvirring kommer fra at der (måske) er forskellige slags feeds?

Når jeg tænker feeds tænker jeg på dem fra nyhedssektioner, hvor side nummer 2 viser alle de nyheder der kommer på side 1 - dette må da også fungere som et link (ikke?)

Men måske er der også muligheden for "bare" at abonnere personligt - får man så en mail ind i ens private indbakke, eller hvordan? For i de tilfælde kan jeg jo godt regne ud at det ikke har nogen linkværdi.

Mvh

Nina

Tilmeldt 24. Jul 07
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 13:22

Hej igen..

Det med feeds er også noget underligt noget, og jeg er i tvivl om hvor mange der reelt bruger det.. Men nej, - man får ingen mail, - hvis du abonnerer på et feed fra en blog, skal du aktivt, gå ind i dine favoritter, og trykke på den fane der hedder "feeds", og der vil så få en oversigt over de blogs hvor der er kommet nye indlæg på, som du ikke har læst, - eller har markeret som læst i dine feeds..

Prøv at læse her: http://da.wikipedia.org/wiki/RSS om det giver mening for dig..

/ Ulrik

Fra Århus
Tilmeldt 25. Apr 11
Skrevet kl. 16:09

Hej Ulrik,

Jeg synes faktisk at din forklaring var bedre - tak for det :)

Rigtig god weekend.

Nina

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)