Hvad laver du?`
Jeg laver søgemaskineoptimering.
Jeg har haft stor succes med at tænke ud af boksen - prøv at gå en anden vej end en masse roll-ups, caféborde og barstole. På min Google Profil, kan du se et billede fra Køge. Her havde jeg skippet stole og borde til fordel for et par sækkestole i firmafarverne. Dertil fik jeg trykt et gulvtæppe med sloganet "SEO helt nede på jorden".
Hvis du kan give folk noget som de ikke forventer er du godt på vej. Måske skal standen indrettes med sand på gulvet, liggestole og kunstige palmer - hvem ved? Måske skal der laves en ballondekoration i matchende farver, som dækker hele standen?
En af de første ting du skal gøre dig klart, er hvad formålet med messen er. Skal du sælge? Skal du have folk signet op til dit nyhedsbrev? Er det ren markedsføring? Overvej hvordan den idéelle besøgende ser ud, og hav denne med i dine overvejelser.
Uanset hvad, skal du have en eller anden form for læsestof du kan give til de interesserede folk. En dobbeltsidet M65 folder er mere end rigeligt. Sørg desuden for at man klart og tydeligt kan se hvad din virksomhed arbejder med, når man kigger på din stand - alt for mange skilter ikke tydeligt nok med det!
Og slutteligt, så vær aktiv og henvend dig til folk der kigger nysgerrigt - du må ikke "lade dem hænge". Spørg dem evt. hvorfor de er kommet på messen, hvad de laver, og hvordan du kan hjælpe dem. På den måde bliver du en person der faktisk gerne vil hjælpe, frem for bare at sælge en ydelse.
/ Emil