Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte eget i Dubai.. hjælp

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Har været på ferie i Dubai for et par uger siden, og lige siden har jeg gået med en bette drøm i maven om at starte min egen sandwich / isbutik i dubai, men syntes det er svært at fine nogle lokaler som er til leje/salg der nede, måske nogle vidste hvor man skulle lede?

Og kunne godt bruge noget mere hjælp til hvordan det er hvis man arbejder i free zone, eller udenfor det, hvordan er forskelle?

Kunne være fedt at høre fra nogle som har arbejde der nede eller bor der nu? som måske kunne hjælp med et par sprøgsmål.. 

Hilsen Stefan

sygko@hotmail.com

Fra København
Tilmeldt 22. Feb 11
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Dubai og resten af F.A.E. er ingen retsstat, det er vigtigt at være opmærksom på, når du vil starte en forretning. Der er ingen lighed for loven - nogle er mere lige end andre.

Hvad sker der fx hvis din forretning går konkurs?

Lige under den pæne overflade er Dubai en brutal politistat som ikke går af vejen for at udsætte folk for alskens uretfærdigheder, hvis de er kommet til at genere de rigtige/forkerte folk. Hertil kommer at halvdelen af befolkningen udgøres af, hvad der bedst kan betegnes som slaver, importeret fra verdens fattigste lande og groft udnyttet af samvittighedsløse slyngler.

 

Der findes mange steder i verden, hvor du kan åbne din forretning og hvor du dels selv er garanteret et vist minimum af rettigheder og dels ikke kommer til uforvarende at understøtte brutale og undertrykkende regimer.

Prøv at søge lidt på nettet. Der findes masser af veritable skrækhistorier om, hvor galt folk er kommet afsted i Dubai - helt uforvarende. Se fx artiklen 'The Dark Side of Dubai' fra 2009  http://www.independent.co.uk/opinion/commentators/johann-hari/the-dark-side-of-dubai-1664368.html

 

Tilmeldt 1. Nov 10
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Nørresundby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Sigurd, ja man kan nu nok hurtigt kom på skideren, det hele lyder bare så lækkert.. loven er ikke helt skruet ordenligt sammen der nede, vi snakkede med nogle dansker der nede, som havede købt lejlighed, i et højhus de stadig byggede på, men nu var det gået i stå, og som loven er der nede, skal de betale husleje fra den dag de køber det, som nu står de med en høj husleje hver mrd, i noget i ikke kan flytte ind i, surt show..
Nå men hvis man lejer sig ind i en reastuant, som man selv kan åben, så står man jo ikke med at skulle sælge det, den dag man stopper.. eller nu kender jeg ikke til det, men kunne være fint at høre fra nogle som er der nede, som ved om det.

 

Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stefan

Jeg bor i Dubai og er meget begejstret for det.

Du kan evt tage kontakt til Advokat Lars Aamann - mht etablering af virksomhed, men sørg lige for at have lavet hjemmearbejdet før du tager kontakt til ham - Kan du ikke finansiere opstarten af dit firma hjemmefra kan du lige så godt glemme det. Der er desuden mange regler der skal overholdes. Lars kan findes på http://www.aamann.dk/om_firmaet.php 

Skal du have en restaurant er det pr definition uden for freezone - og så skal du have en lokal partner - ikke nødvendigvis en der deltager i driften - men han skal have et fast beløb for at "sponsere" dit firma

Prøv www.dubizzle.com og www.gnads4u.com mht at finde lokaler - og vær opmærksom på at beliggenheden nok er endnu mere afgørende hernede end den er i DK.

Der er stor konkurrence i restaurantbranchen hernede, så du skal kunne noget specielt!

Mvh Anders

Fra Nørresundby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay tak for det :) det må jeg lige ha kigget på.. hvad arbejder du med der nede? hvis jeg må spørge?

Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er uddannet jurist og har arbejdet hernede som juridisk rådgiver i 3½ år, indtil jeg hér den 1. maj i år sprang ud som selvstændig med www.dubaipetfood.com

Nu skal du ikke lade dig helt afskrække af mine kommentarer ovenfor, men jeg syntes bare det var vigtigt at pointere at bankerne hernede er meget svære at snakke med mht lån til udlændinge.

Dvs hvis du har svært ved at finde en finansiering i DK, så er det umuligt hernede, og det er jo en trist situation hvis man har taget springet og flyttet herned og investeret en masse penge og energi i det og så løber tør for penge inden det hele rigtigt er startet.....

Mvh Anders

Fra Nørresundby
Tilmeldt 28. Apr 11
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det rigtigt nok, men har ikke så meget at gøre med godt nok, men efter jeg var på ferie der nede, lå jeg mærke til noget jeg syntes der mangle, inden noget med noget mad at gøre, som jeg så en mulighed i.. så hvis der var mulighed for at leje en butik, som var op startede som de ville leje ud eller sælge, ville det nok klar være det nemmeste. 

Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.thenational.ae/news/uae-news/dubai-bashing-writer-admits-plagiarism

Tilmeldt 7. May 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)