Hej Aminoer Jeg sidder lidt med et stort problem. Jeg tjekkede lige Crawlerrors i webmaster tools, og fandt ud af, at jeg har en utrolig lang liste med sider der ikke findes. Jeg installerede så et plugin der hedder "Redirection", men det lykkedes mig kun at få redirected omkring 30 % af siderne, resten af siderne viser stadig "page not found". What to do? Venlig hilsen Christian |
Først og fremmest er den klart bedste metode til at fange sådanne ting og undgå de der 404 sider fuldt ud, at bruge en løsning der fanger alt og 301 Redirecter det til den side der passer bedst. fx hvis jeg linker til SEO (http://www.ktj-media.dk/soegemaskineoptimering/) som egenlig ikke findes på min hjemmeside, i hvert fald ikke på den URL. Så vil min løsning så prøve at finde en match i de sider som jeg har på hjemmesiden. og rigtig nok bliver den redirectet til siden om søgemaskineoptimering.
En sådan løsning findes så vidt jeg ved ikke til WordPress. Men det plugin som du har fundet, der kan du manuelt oprette de redirects som du gerne vil, og som du via webmaster tools har fundet frem til.
Alternativet er at du ikke bruger en 404 side, men i stedet bare redirecter alt der ikke findes til forsiden, dog er det ikke helt optimalt, da det er bedst at 301 Redirecte til en side som omhandler det emne som der i sin tid har været bag siden (som ikke findes mere).
Kan du ikke selv bygge det, så skal du i gang med manuelt arbejde, nemlig at oprette hver og en i pluginet og så kommer du forhåbentlig igennem dem på et tidspunkt.
MVH Kim