Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

404 Page not found (Wordpress)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer 

Jeg sidder lidt med et stort problem. Jeg tjekkede lige Crawlerrors i webmaster tools, og fandt ud af, at jeg har en utrolig lang liste med sider der ikke findes.

Jeg installerede så et plugin der hedder "Redirection", men det lykkedes mig kun at få redirected omkring 30 % af siderne, resten af siderne viser stadig "page not found". 

What to do? 

Venlig hilsen 

Christian

Driver Blacksnow.dk - en webshop med salg af skiudstyr.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 17:49

Først og fremmest er den klart bedste metode til at fange sådanne ting og undgå de der 404 sider fuldt ud, at bruge en løsning der fanger alt og 301 Redirecter det til den side der passer bedst. fx hvis jeg linker til SEO (http://www.ktj-media.dk/soegemaskineoptimering/) som egenlig ikke findes på min hjemmeside, i hvert fald ikke på den URL. Så vil min løsning så prøve at finde en match i de sider som jeg har på hjemmesiden. og rigtig nok bliver den redirectet til siden om søgemaskineoptimering.

En sådan løsning findes så vidt jeg ved ikke til WordPress. Men det plugin som du har fundet, der kan du manuelt oprette de redirects som du gerne vil, og som du via webmaster tools har fundet frem til.

Alternativet er at du ikke bruger en 404 side, men i stedet bare redirecter alt der ikke findes til forsiden, dog er det ikke helt optimalt, da det er bedst at 301 Redirecte til en side som omhandler det emne som der i sin tid har været bag siden (som ikke findes mere).

Kan du ikke selv bygge det, så skal du i gang med manuelt arbejde, nemlig at oprette hver og en i pluginet og så kommer du forhåbentlig igennem dem på et tidspunkt.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Skrevet kl. 19:07

Hej Kim

Tak for dit svar. Jeg fandt faktisk en tilsvarene løsning, med et plugin ved navnet Smart 404, den bruger de forskellige Keywords i URL'en og redirecter til en tilsvarene post/side, syntes bare ikke at det fungere optimalt. Men der er nok ikke andet for at jeg må i gang med lave en pokkers mange 301 redirect manuelt. 

VH Christian 

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 19:52

Hej Christian

Jeg tjekkede lige din side, som forøvrigt er rigtig god. Jeg brugte din signatur her på amino der henviser til www.freeskiing.dk
Men du har ingen sider registreret på søgemaskinerne med www.freeskiing.dk, men din webside svarer også med www - altså duplicate content.

Så få rettet din signatur her på amino og få lidt mere gavn af de 23 backlink herfra amino der peger på www.freeskiing.dk, og når du nu skal til at lave 301 redirect så få også lavet en 301 redirect fra subdomainet www til dit hoveddomain.
2 små tips eller bedste råd herfra :)

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Skrevet kl. 20:10

Hej Leif

Mange tak for din meget nyttige feedback. Jeg er faktisk godt klar over mit DC-problem, jeg får det lavet i den her uge, det skyldes vist nok at min htacces. fil er blevet overskrevet. Var ikke lige klar over det med min signatur, det er selvfølgelig dumt at gå glip af de gode backlinks her fra. 

Skal jeg have det med eller uden www?

VH

Christian

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:14

Christian Harboe:

Hej Kim

Tak for dit svar. Jeg fandt faktisk en tilsvarene løsning, med et plugin ved navnet Smart 404, den bruger de forskellige Keywords i URL'en og redirecter til en tilsvarene post/side, syntes bare ikke at det fungere optimalt. Men der er nok ikke andet for at jeg må i gang med lave en pokkers mange 301 redirect manuelt. 

VH Christian 

Nemlig, den klart bedste måde er at styre det fuldt ud selv, og det er ikke noget et plugin bare sådan kan klare for dig. medmindre du selvfølgelig selv kan programmere og dermed lave om i pluginet. Det kræver samtidig også en forståelse for systemet og sproget, da nogen bruger oe andre bruger ø og andre steder står der ø, så man bliver nød til at lave lidt mere end bare en simpel søgning i hjemmesidens sider. Og det er det jeg mener med at der ikke findes nogen plugins som fungerer helt som mit system gør det

Det er ikke helt så simpelt som det plugin lige er lavet :) det kunne ellers have været godt for dig ;)

MVH Kim

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Skrevet kl. 20:25

Ja det er korrekt, jeg prøver så vidt muligt kun at have det til at stå med ae, oe osv. 

Men der er nok ikke andet for, at jeg må i gang med at lave de 174 redirects, fordi jeg ikke helt var klar over konsekvensen i at ændre mine permalinks dengang :) Man bliver heldigvis klogere, og nu sørger jeg bare for at lave en god linkarkitektur fra starten.

VH

Christian 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 20:31

Christian Harboe:

Ja det er korrekt, jeg prøver så vidt muligt kun at have det til at stå med ae, oe osv. 

Men der er nok ikke andet for, at jeg må i gang med at lave de 174 redirects, fordi jeg ikke helt var klar over konsekvensen i at ændre mine permalinks dengang :) Man bliver heldigvis klogere, og nu sørger jeg bare for at lave en god linkarkitektur fra starten.

VH

Christian 

174 er nu ikke så mange :) og ja heldigvis bliver man klogere

Kim Tetzlaff

👉 Mere om mig

Fra Aalborg
Tilmeldt 7. Sep 10
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 20:43

Hej Christian

For mig ser det ud til at "nogen" har valgt freeskiing.dk fordi der er linket mest til freeskiing.dk og du har ingen sider indexeret med www.freeskiing.dk i google, yahoo eller Bing. Så det letteste for dig vil være at vælge freeskiing.dk.

Altså at ændre din signatur i amino til uden www og så lave 301 redirect fra dit www subdomain til dit hoveddomain. Når du så fremover linkbuilder skal du linkbuilde til freeskiing.dk altså uden www.

Fra København
Tilmeldt 22. Sep 10
Skrevet kl. 21:11

Mange tak for din tid Leif! Det sætter jeg stor pris på, jeg har ikke prøvet at rette i min .htaccess fil før, men en gang skal jo være den første. 

Skal jeg ikke bare oprette en ny .htacces fil i notepad, og indtaste følgende:

Options +FollowSymLinksRewriteEngine OnRewriteBase /RewriteCond %{HTTP_HOST} ^www\.freeskiing\.dk$ [NC]RewriteRule ^(.*)$ http://freeskiing.dk/$1 [R=301,L]

Eller?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)