Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan ser søgemaskinerne på en kæmpe text gemt i en div

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg fik en tanke at måske kunne det være smart og have en text rich forside, men rent visuelt ville det ikke være så godt, så tænkte jeg hvis man putter den i den <div> med en fast højde, så den besøgende ikke kan se hele teksten, men kun det man ønsker de skal se. Kan man så på den måde maksimere sit indhold,(og derved ranke bedre) og stadig holde det visuelle for den besøgende, uden f.eks Google kan aflure den.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

H&euro;nning:

Jeg fik en tanke at måske kunne det være smart og have en text rich forside, men rent visuelt ville det ikke være så godt, så tænkte jeg hvis man putter den i den <div> med en fast højde, så den besøgende ikke kan se hele teksten, men kun det man ønsker de skal se. Kan man så på den måde maksimere sit indhold,(og derved ranke bedre) og stadig holde det visuelle for den besøgende, uden f.eks Google kan aflure den.

Det kan man godt, så længe det er muligt for brugeren at se hele teksten nemt hvis de ønsker det. Men overdriver du det er du på grænsen til Black Hat SEO.

Du skal bare huske at Google godt kan se at du skjuler tekst, så reglen er at det Google kan se Skal brugerne også kunne se. Og man skal selvfølgelig som jeg skriver, ikke overdrive det.

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 10:12

H€nning:

Sådan som jeg læser det, er det snyd.

Jeg ved ikke om Google overhovedet går med til sådan noget. Men følger lige med i tråden.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 10:18

kawzood:
... Sådan som jeg læser det, er det snyd. ...

Man kan godt have en tekst, hvor noget af teksten er skjult, men hvor brugeren kan hente den resterende tekst ved at klikke på et link ("Læs resten af teksten...") - uden, at der er tale om snyd.

Jeg har før brugt det uden at det har givet problemer i forhold til Google m.fl.

Tilmeldt 9. Mar 11
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 10:27

Jesper Nerløe:

kawzood:
... Sådan som jeg læser det, er det snyd. ...

Man kan godt have en tekst, hvor noget af teksten er skjult, men hvor brugeren kan hente den resterende tekst ved at klikke på et link ("Læs resten af teksten...") - uden, at der er tale om snyd.

Jeg har før brugt det uden at det har givet problemer i forhold til Google m.fl.

Det er så heller ikke i nærheden af det som han spørger om.

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 10:38

kawzood:
Det er så heller ikke i nærheden af det som han spørger om.

Som jeg læser det, er det ret tæt på det, trådstarter spørger om - et <div> med noget tekst i, hvor div'et har en fast højde, og hvor resten af teksten er skjult.

Man kan lave det med javascript og et <div>. Men som KTJ-Media skriver, så skal de besøgende have adgang til den resterende tekst for at det ikke giver problemer i forhold til Google - derfor er der nødt til at være et link (kan også være en grafisk pil), som henter/viser den resterende tekst i div'et.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)