Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt firma: Basale spørgsmål til regnskab

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin..Hvor står det henne at man man ikke må fordele el mv., når man bør til leje?

MvH

Peter

Tilmeldt 4. May 11
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:15

Jeg bruger rigtigt meget el i erhvervsmæssig henseende, på hjemmekontoret, da jeg blandt andet tester computer og forbrugerelektronik. Så det er jeg ret interesseret i at høre mere om.

Kan man eksempelvis også her lave en rimelig fordeling (fx 50/50)?

Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 14:22

Hvis din nuværende årlige elregning er på 10.000 og du efter du starter på virksomheden får en elregning på 25.000, så tror jeg godt du kan lave en 50/50 fordeling :)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:26

FDB:

Undskyld alle, men jeg faktisk af den overbevisning at når man betaler multimedieskat, er det fordi virksomheden betaler for telefon/internet m.v.

Derfor mener jeg at du lader firmaet betale alle regningerne og du betaler multimedieskat.

Ret mig venligst hvis jeg er forkert på den.

Du kan ikke fradrage den private moms i virksomheden. Den skal betales privat.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:29

Peter - Revisor:

Martin..Hvor står det henne at man man ikke må fordele el mv., når man bør til leje?

Skriver jeg heller ikke, men kan godt se, at den kan misforstås.

Det jeg prøver at skrive er, at husleje kun kan fratrækkes, når man bor til leje. Udgifter til drift kan selvfølgelig fradrages både når man bor til leje og ved ejerskab.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:29

Martin..du skriver, at man kun kan fradrage husleje og ikke el mv., såfremt man bor til leje?

Hvor har du det fra?

MvH

Peter

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 14:29

Hejsa

Som andre har skrevet, så har Annette Sand skrevet meget letforståeligt omkring emnet "Multimediebeskatning".

Hvis du vil have hele den officielle vejledning fra SKAT, så kan du finde den her:

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=64621 (for dit vedkommende skal du nok læse fra side 12).

God fornøjelse med din virksomhed,

Susan :o)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:31

O.K. Martin. Enig.

MvH

Peter

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:50

FDB:

Hvis din nuværende årlige elregning er på 10.000 og du efter du starter på virksomheden får en elregning på 25.000, så tror jeg godt du kan lave en 50/50 fordeling :)

Hvorfor nøjes med en 50/50 fordeling i dette tilfælde? Forøgelsen alene giver jo en større erhvervsmæssig andel.

Dette link hos SKAT giver et svar på, hvor meget SKAT anser et normalforbrug skal være, hvorfor dette kan bruges som udgangspunkt for fordelingen.

http://www.skat.dk/skat.aspx?oId=102969&vId=203611&search=E.B.2.1*

Det er ofte sådan, at elforbruget vil have en større erhvervsmæssig andel end en fordeling efter normale principper vi give.

Tonny

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)