Jeg bruger rigtigt meget el i erhvervsmæssig henseende, på hjemmekontoret, da jeg blandt andet tester computer og forbrugerelektronik. Så det er jeg ret interesseret i at høre mere om.
Kan man eksempelvis også her lave en rimelig fordeling (fx 50/50)?
Hvis din nuværende årlige elregning er på 10.000 og du efter du starter på virksomheden får en elregning på 25.000, så tror jeg godt du kan lave en 50/50 fordeling :)
Martin..Hvor står det henne at man man ikke må fordele el mv., når man bør til leje?
Skriver jeg heller ikke, men kan godt se, at den kan misforstås.
Det jeg prøver at skrive er, at husleje kun kan fratrækkes, når man bor til leje. Udgifter til drift kan selvfølgelig fradrages både når man bor til leje og ved ejerskab.
Hvis din nuværende årlige elregning er på 10.000 og du efter du starter på virksomheden får en elregning på 25.000, så tror jeg godt du kan lave en 50/50 fordeling :)
Hvorfor nøjes med en 50/50 fordeling i dette tilfælde? Forøgelsen alene giver jo en større erhvervsmæssig andel.
Dette link hos SKAT giver et svar på, hvor meget SKAT anser et normalforbrug skal være, hvorfor dette kan bruges som udgangspunkt for fordelingen.