Det er da sjældent godt købmandsskab at have udsolgt... så vil der med garanti være en masse kunder, som er gået forgæves.
I de brancher, hvor der er stor fortjeneste på produkterne (tøjbranchen kunne godt være en sådan branche - dog måske ikke lige børnetøjsbranchen ), så vil det være dumt at have udsolgt.
Så er det bedre at have lidt for mange varer, som efterfølgende smides ud, eller sælges tæt på indkøbspris. Det er der større fortjeneste i (= bedre købmandsskab).
Enig i at der ikke skal være totalt udsolgt - men - man skal passe på med ikke at ligge inde med for mange varer. Og ligefrem at sætte ild til dem ville jeg nu ikke gøre :·) Men der ligger en stor opgave forude for tøjbranchen i at lære ikke at få overproduceret - med følgende devaluering af deres brands fordi der er for mange varer i omløb på tilbud.
Hvorfor ikke stor fortjeneste på børnetøjsbranchen??? Jeg synes nu det går meget godt :·)
@Flemming - synes nok jeg ikke kunne genkende sammenhængen i teksten, i forhold til din ekspertise :·)
Vælger at donerer en palle tøj, eller en palle med forskellig el udstyr som i ikke kan sælge igen da den har været returneret af kunde.
Skal jeg (foreningen) så betale skat af det, eller er det skattefrit?
Først, så skal du ikke regne med, at der foræres varer væk, som kan sælges. Hvis en forretning ikke kan sælge dem, så får du også svært ved at sælge varerne. Der kan selvfølgelig være tale om så små beløb, at en forretning ikke gider at bøvle med varerne.
Dernæst, ja - selvfølgelig skal du betale skat af den indtægt, som du får på at sælge varerne. Ligegyldigt om du sælger dem som firma, eller som privatperson.
Hvis du er privatperson, og får et større parti varer foræret, så skal der i øvrigt også betales skat af værdien af den gave du får foræret.
Mange tøjmærker vælger at brænde det tøj der ikke bliver solgt og andre sælger det til outlets.
Kan du nævne nogle? For det er kun Louis Vuitton mm som benytter dette... De fleste andre mærker sælger deres varer i egne outlets, på outletmesser eller afsætter varerne på nye markeder udenfor EU, hvor de ik forstyre den normale distribution og afsætning ;D