Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør butikkerne af udgåede vare, samt vare som er ude af sæson?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra københavn
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 01:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Som det lyder i overskriften.

Hvad gør butikkerne med vare der feks bliver returneret af kunde.

Og vare der ikke længere er i sæson (udgåede vare)

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:39

Typisk bliver de solgt på udsalg, eller solgt til nedsatte priser løbende...

Alternativt sælger de resterne ud til firmaer, som opkøber disse...

Fra københavn
Tilmeldt 15. Sep 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 15:24

Fashion-Seller:
Alternativt sælger de resterne ud til firmaer, som opkøber disse...

Hvad gør jeg feks. Hvis jeg  gerne vil opkøbe disse i paller?

Fra Colbjørnsensgade 3, 2tv
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 179
Skrevet kl. 15:30

Gætter på du overvejer et outlet. Tror du kan glemme det medmindre det er konkursboer. Den type salg vil de fleste seriøse firmaer ikke foretage fordi det er bange for at de dukker op til voldsomt discountede priser og dermed risikere at gøre eksisterende kunder sure.

Typisk vil de selv kontrollere den proces - eller sælge til betroede partner i f.eks. Polen eller Rusland.

Men ellers er det blot at kontakte den virksomhed hvis produkter du gerne vil købe - men forbered dig på at de vil vide hvad du gør med dem, og om du har nogle afsætningskanaler som ikke konkurrere med de markeder det pågældende brand allerede opererer på, men selv på andre markeder kan det være svært, da man f.eks. ikke hvil starte et marked med outlet produkter.

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 15:56

Alle butikker i detailhandlen har sæsonvarer.

og ALLE begynder at sætte priserne ned på resterne kort inden sæsonen slutter for på sidste dag at have totalt udsolgt af alle varer.

Indenfor grill og camping er der returret på en del produkter, mens på jul gemmer man ofte til året efter, men det er småtterier og slet ikke værd at spekulere i.

Nytårsfyrværkeri er der returret på hos de fleste, da ingen kan opbevare krudt lovligt andet end producent/importør.

Tøj skydes typisk af til udsalg.

Det ville være ekstremt dårligt købmandsskab, hvis nogen har udgåede/sæson varer tilbage efter sæsonen er slut.

Fra København
Tilmeldt 6. May 09
Indlæg ialt: 470
Fra  WebGain Skrevet kl. 15:59

Mange tøjmærker vælger at brænde det tøj der ikke bliver solgt og andre sælger det til outlets.

Webdesign, optimering og online markedsføring. Se mere på WebGain.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:21

Flemming Rasmussen:

Det ville være ekstremt dårligt købmandsskab, hvis nogen har udgåede/sæson varer tilbage efter sæsonen er slut.

Arhhh Flemming - nu er det vist sat lidt på en spids hva ;·))

Hvis en tøjforretning ikke har nogen varer tilbage efter sæsonens afslutning - så vil jeg mene at de skal have guldpokalen i godt købmandsskab... især hvis de har overskud ;·) faktisk ser jeg gerne en jobansøgning her, hvis der er en som kan gennemføre den øvelse med succes.....

Men nu bor du jo på Sjælland :·) smiler... Wink

Mit bud: Der vil altid være rester efter sæsonens udsalg. Disse kan enten sælges til opkøbere af rester - eller gemmes til events senere i kommende sæson. Salling har stor succes med at skyde tilbud af på vinterovertøj i juni måned eksempelvis.

Derudover er det naturligvis vigtigt ikke at have alt for meget tilbage. Har man haft købt for meget ind eller haft en dårlig sæson - så kan man lave et lagersalg i sit lokalområde.

Og så er det jo vigtigt at have et skarpt øje på gennemsalget på sine varegrupper, så man kan få disponeret så korrekt som muligt ved næste indkøb. 

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 17:15

Helle - houseofkids.dk:

Flemming Rasmussen:

Arhhh Flemming - nu er det vist sat lidt på en spids hva ;·))

Hvis en tøjforretning ikke har nogen varer tilbage efter sæsonens afslutning - så vil jeg mene at de skal have guldpokalen i godt købmandsskab... især hvis de har overskud ;·) faktisk ser jeg gerne en jobansøgning her, hvis der er en som kan gennemføre den øvelse med succes.....

My bad - det var ikke meningen, at det skulle læses sammen, men hver for sig. Tøj er i en kategori for sig selv og var derfor ikke ment, da jeg skrev at det ville være dårligt købmandsskab at have udgåede varer efter sæsonen. Tøj kan jo godt bruges i januar, men julepynt kan ikke.

Sorry :)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:41

Det er da sjældent godt købmandsskab at have udsolgt... så vil der med garanti være en masse kunder, som er gået forgæves.

I de brancher, hvor der er stor fortjeneste på produkterne (tøjbranchen kunne godt være en sådan branche - dog måske ikke lige børnetøjsbranchen Wink), så vil det være dumt at have udsolgt.

Så er det bedre at have lidt for mange varer, som efterfølgende smides ud, eller sælges tæt på indkøbspris. Det er der større fortjeneste i (= bedre købmandsskab).

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:45

Simon Mørk Hermansen:

Mange tøjmærker vælger at brænde det tøj der ikke bliver solgt og andre sælger det til outlets.

Netop dét med at brænde det tøj, som ikke er solgt, er faktisk godt købmandsskab!

Så dækkes markedet ikke af billige produkter, som tidligere har kostet meget mere. På den måde holder man en høj standard og høj eksklusivitet på produktet.

Der sælges derfor flere enheder til fuld pris, med stor fortjeneste.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)