Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Når hjemmesiden er hostet i DK, hvordan søgeoptimerer jeg så bedst vores europæiske afdelinger lokalt?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Østerbro
Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores virksomhed har afdelinger i flere lande, men vores hjemmesiden er hostet og drives fra DK.

Jeg hører fra vores afdelinger at de ikke ligger højt i søgemaskinerne pga. de ikke er hostet lokalt i eget land. Er det korrekt?

Kan nogen hjælpe mig med at et svar på denne problemstilling?  

Hvordan kan jeg optimere vores afdelinger lokalt i eget land?

Andre gode fif?

Bedste hilsner

Mette

Fra Tranbjerg
Tilmeldt 11. Jan 06
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 15:26

Google giver rigtig meget kredit til de lokale top level domains. Så det vil være svært for et .dk domæne at rangere godt på f.eks. .fr.

Du skal nok ud i et .com med lokale sub sektioner på nationale sprog.

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 15:28

det har en lille betydning vor det rent geografisk set er hosted servermæssigt, men det vigtigste for jer er at fokusere på at landeversionerne er på de korrekte domænenavne som passer til det pågældende lokale land.

Udover seo-fordele, så har lokalbefolkninger tendens til at finde mere troværdighed i et domæne som tilhører deres lokalområde.

Fra Østerbro
Tilmeldt 3. May 11
Skrevet kl. 15:32

Tak for hurtigt svar :o)

Vi har et .com domæne og på vores hjemmeside er der en fuldstændig version på hver af vores lokalkontorers sprog - altså en fuldstændig fransk version, tysk version, italiensk og engelsk version. 

???

Bedste hilsner

Mette

Fra Østerbro
Tilmeldt 3. May 11
Skrevet kl. 15:36

OK omkring serversnakken :o)

Blot så jeg er sikker - så skal jeg have et .it, .fr osv til hver af vores lokalkontorer og have registreret dem som subdomæner?

Bedste hilsner

Mette

Fra København NV
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:48

Da du har et .com domæne så har placeringen af serveren en betydning, da google ( og andre søgemaskiner ) tror at denne hjemmeside er specielt relevant til dette land. Det kaldes geotargeting. Derudover har serverens fysiske placering en betydning for hvor hurtigt en side blive hentet af en bruger/søgemaskiner. Hvilket igen har en betydning for din placering i søgemaskine resultaterne, samt din konverting af besøgende til kunder. Som virksomhed der opererer i flere lande er man nødt til overveje denne problemstillig.

Du har 4 muligheder.

• Hav hvert land på dinvirksomhed.landkode. Eg, dinvirksomhed.dk for Danmark, dinvirksomhed.fr for Frankrig etc. etc Og host domænerne i landene.
  • Opret underdomæner for hvert land. frankrig.dinvirksomhed.com. Derefter placer hvert underdomæne på en seperat server der er placeret i målgruppens land. Brug søgemaskiners tools til at pege underdomænerne til de ønskede lande.
  • Opret folders specifikt til diverse lande. Eg dinvirksomhed.com/frankrig. Brug søgemaskiners tools til at pege mapperne til de ønskede lande.
  • Ignorer den negative påvirkning og bare køre fuld gas på almen søgemaskine optimering.

En af de ovenstående fire løsninger er bedst for dig. Men hvilken en det er kan jeg ikke umiddelbart fortælle dig, da det afhænger af mange faktore. Din nuværende sites type og arkitektur. Størrelsen på dine undervirksomheder. Hvor meget tid du et vilig til at investere. Om domænerne dinvirksomhed.fr, dinvirksomhed.ir etc er frie. Mængden af udført SEO og andre faktore.

Der findes ikke en perfekt løsning i denne situation, der bare virker perfekt for alle. Man er nødt til at analyse sig frem til den løsning der passer bedst til din specifikke virksomhed.

Fra Østerbro
Tilmeldt 3. May 11
Skrevet kl. 16:57

Tusind tusind tak for lynhurtige og super brugbare tips.

Har I egentlig en fysisk SEO gruppe, hvor man kan udveksle og dele?

Bedste hilsen

Mette

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 17:06

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 10:27

Jeg ville benytte .com domænet som primær domæne, med landene som undermapper.
f.eks. /dk/ og /de/ osv.

Grosen Friis har skrevet noget om søgemaskine optimering af internationale websider her: International SEO af Grosen Friis

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:19

Mette Mia Vinding:

Tusind tusind tak for lynhurtige og super brugbare tips.

Har I egentlig en fysisk SEO gruppe, hvor man kan udveksle og dele?

Bedste hilsen

Mette

Hvis du kan "nøjes" med en "metafysisk" gruppe, er der jo E-University

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)