Igennem længere tid har vi været i dialog, og forhandlet med et firma fra Sweitz/USA omkring et nyt elektrisk køretøj - nemlig BikeBoard / LYRIC (lyric er deres nye navn).
Forhandlingerne er slut, og vi har fået de første produkter hjem. Pt. har vi 2 modeller hjemme, nemlig en golfmodel:
Ang. den EU godkendte model, skal du nok over på strandvejen og forsøge dig :o)
Tror det er de færreste i Danmark der har lyst til at give 25000 DKK for sån en lille fætter.
Evt kan du/I prøve at lave et marked for det i USA, hvor de rige har et generelt ry for at bruge penge på sjov&ballade, samt der nok er mange overvægte der vil finde den brugbar, hvis den kan holde vægten. (ikke for at være nedladende for hverken USA, eller overvægtige).
Den er produceret i USA, så der er den allerede, så deres US distributør bliver nok knaven hvis vi begynder at konkurrere med dem he he....
Ja den er ikke billig, og det er ikke til hvem som helst. Men pt. sælger vi fx en del mindre el løbehjul til gangbesværet, der har behov for noget de kan have med i bilen, og denne målgruppe har da også allerede vist interesse.
Jeg tror heller ikke det bliver et volume produkt, men et vist marked må der da være
Jeg skal måske også lige pointere at EU modellen af vores LYRIC / BikeBoard ikke kun er tiltænkt private. Jeg ser selv i høj grad en målgruppe bladt erhvervslivet såsom fx.
Det kunne være, at I kunne få lavet en god pakkeaftale med nogle kommuner, som selv kan låne dem ud til gangbesværet og ældre (hvis den kan betjenes af den ældre generation :o)), eller unge med et passende handicap :o)
Den idé er ikke dum overhovedet. Pt sælger vi en del elektriske løbehjul til kommunerne. De giver dem typisk til de borgere der har brug for aflastning på deres arbejdsplads, så de kan opretholde deres arbejde.
Eneste problem med denne form for salg er at det er mega svært at komme ind hos kommunen. Og i de tilfælde hvor vi har solgt på denne måde, så har det været den enkelte borgers ansvar at finde et egnet produkt. Så det er nok også svært at markedsføre.
Er det noget du selv har erfaring med, som du evt. vil dele ud af?