Hej Amino'er Jeg sidder og skriver forretningsplan til min nye idé, men gik i stå ved en ret så væsentlig faktor - nemlig omsætning og dermed penge i kassen! Der er tale om et socialt network indenfor en niche, med samme forretnings model som Facebook... Annoncepenge.
Ved I noget om hvor meget en annonce indtægt evt. kunne indbringe?
Hvis vi kunne lave en kalkulation som hedder "brugere vs annonce indtægt" ville vi kunne lave nogle estimater som er mere præcise. Vi skal have en klar plan for indtægter, f.eks. at hvis vi for hver 1000 brugere regner med en indtægt på X antal kr. i annoncer.
Jeg er klar over, at der skal noget mere end 1000 brugere til at tjene penge så det kan mærkes, men hvis man nu kunne få en slags gennemsnit? Er det muligt at gøre det på denne måde? Hvad er Jeres tanker omkring det.. På forhånd tak for hjælpen!
Dbh.
Nico
|
Jeg fik på et tidspunkt afvide at en aktiv bruger på en dating side var 5,- værd om måneden.
Ved ikke om det har hold i virkeligheden, men er også svært at komme med et estimat, hvis det er et Apple forum med 1000 aktive brugere tror jeg nemt man kunne lave en langt højere indtjening eksempelvis.