Er enig med en del af jer. Ja, jeg har selv sagt ja til aftalen. Uvidende om hvordan de ville fortage deres arbejde. - og ja, tråden går på hvordan jeg slipper ud af aftalen igen, da jeg ikke mener at det arbejde firmaet har gjort for min shop på nogle måder er pengene værd. De har rådgivet mig som "landets førende eksperter" som der står i deres salgs materiale, og det eneste jeg kan se de er eksperter i, er at snyde folk som mig. Svar Kasper -> 50% af søgetrafikken på søgeordet går ikke til førstepladsen, kun ca. 10% ender som besøgende i min shop, og under 1% af de 10% ender som kunde på det ord. Efter denne tråd er startet er der sjovt nok sket en mangedobling af besøgende via ovennævnte ord. God Weekend Martin |
Martin:Svar Kasper -> 50% af søgetrafikken på søgeordet går ikke til førstepladsen, kun ca. 10% ender som besøgende i min shop, og under 1% af de 10% ender som kunde på det ord.
Eks. i år indtil videre er der kun 3 der er endt som kunder på søgeordet.
Et lavpraktisk råd vil være at optimere både titlen og description-teksten under. Der burde være en del flere clickthroughs at komme efter.
Så 80 mennesker klikker igennem per måned?
Og 0,8 af disse ende med at købe en lygte?
Det indikerer, at du har meget at hente på konverteringsoptimering.
Morten Vadskær har en konverteringsrate på 9%, hvis du kunne nå bare det halve og få flere igennem ved optimering af title og description, har du da i det mindste fået lidt fore lærepengene...
Læs evt. mere her:
http://www.konverteringskarma.dk/
Inden man byder på søgeord på no cure no pay-basis, er det en go' idé at lave en vandfaldsmodel: Søgevolumen -> forventet trafik -> frafaldsrate / konverteringsrate.
Du kender kun selv din fortjeneste pr. lygte, men lur mig, om der ikke skal sælges en god sjat, for at nå break even?
Har du nogen retention-stategi? Altså mulighed for at kontakte/re-targete evt. besøgende, der har været forbi din butik?