Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straf for internet-tyveri under 10.000 - titusind ****

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 2. May 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Hej.

Jeg har en bekendt, som desværre har rodet sig ud i noget værre noget.

Han har stjålet for under 10000 DKK fra en andens individs bankkonto.

Han er 15 år - han bliver vidst snart 16 år.

Hvis det bliver bevist, at det er ham som har gjort det, og det bliver politianmeldt - hvordan ser straffen så ud?

Jeg vil meget gerne hjælpe min nære ven...

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 19:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

pølle_nis:
Han har stjålet for under 10.00 DKK fra en andens individs bankkonto.

Hvis han har kunne nappe dem kan han vel også tilbageføre dem? Hvis ikke så vil jeg anbefale som det mindste at sørge for at "den krænkede" fik sine penge tilbage. Så ville det måske heller ikke blive anmeldt.

Kender desværre ikke straffens størrelse!

/allan

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 19:37
Hvis du virkeligt vil hjælpe ham må du sikre dig at han indser at det er en handling der på ingen måde er acceptabel og at han tager ansvar for hans handling ved frivilligt at sørge for indbetaling af erstatning og evt. Anden straf.

Jeg kender ikke til strafferammen på området, og det er ikke det værste der sker for din ven, det værste er at der er blevet taget hul på en bane som du forhåbentligt som hans ven vil hjælpe ham med at komme ud af før det er forsent.

Han har hele livet foran sig, og det hænder man får lavet noget lort. Det bedste man i det tilfælde kan gøre for sig selv er at stå ved det og tage ved lære.

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 19:52

pølle_nis:

Hej.

Jeg har en bekendt, som desværre har rodet sig ud i noget værre noget.

Han har stjålet for under 10.00 DKK fra en andens individs bankkonto.

Han er 15 år - han bliver vidst snart 16 år.

Hvis det bliver bevist, at det er ham som har gjort det, og det bliver politianmeldt - hvordan ser straffen så ud?

Jeg vil meget gerne hjælpe min nære ven...

Hej

Ja, det er jo - uanset hvad - ekstremt dumt og meget uansvarligt, det han har gjort. Jeg mener ikke at disse personer skal have megen hjælp, men derimod tage den straf som der gives iflg. dansk lovgivning. Han har jo vidst at det var ulovligt, og må derfor også bære over med at der er en konsekvens af dette.

Som der bliver skrevet, så skal han min. overføre pengene retur til den forurettede, men jeg mener stadig, at straffen skal være den samme, som hvis han ikke gjorde det. Det eneste der skulle være en fordel ved at tilbageføre pengene, er at det er godt for hans samvittighed.

Jeg kender ikke straffelovens betingelser indenfor denne forbrydelse, men han er bare nød til at indse, at han har gjort noget dumt, og derfor tage den straf der pålægges.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 2. May 11
Skrevet kl. 19:55

Tak for hjælpen!

Jeg kunne dog godt tænke mig, at vide den eksakte straf.

Kan han komme i fængsel? 

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 19:58

Hvordan har vedkommende skaffet sig adgang til de 10,-. Er det via hack på netbank, eller er det et stjålet dankort eller hvordan?

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 19:59

pølle_nis:

Kan han komme i fængsel? 

Det tror jeg næppe hvis det er første gang, men det vil jo stå i hans straffe attest i 5år (10år den udvidede) Det er jo en straf i sig selv hvis han vil have et arbejde.

Kunne måske se ham i samfundstjeneste eller noget i den stil, måske der kommer en jurist forbi som ved bedre.

/allan

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 20:02

DesignYOU:

pølle_nis:

Kan han komme i fængsel? 

Det tror jeg næppe hvis det er første gang, men det vil jo stå i hans straffe attest i 5år (10år den udvidede) Det er jo en straf i sig selv hvis han vil have et arbejde.

Kunne måske se ham i samfundstjeneste eller noget i den stil, måske der kommer en jurist forbi som ved bedre.

/allan

Håber også der kommer en jurist forbi. Er egentlig alligevel lidt nysgærrig på straffens omgang.

Tilmeldt 2. May 11
Skrevet kl. 20:28

Jeg skrev forkert, det er 10.000 - titusind danske kroner, han har stjålet.

Tilmeldt 24. Nov 10
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 21:12

Slettet indlæg - det er vidst bare spild af tid.

Det lyder ikke rigtigt som om du har "snakket" særligt meget med din ven, da du ikke rigtig har nogle konkrete informationer, og det hele næsten er gætværk.  Det ville nok være en god ide at få hele historien på plads før du søger råd andetsteds.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)