Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så småt ved at skabe mig mit eget.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er.

Hvis der sidder en ide udvikler / designer eller lign og er på samme fod som mig, hvor vi eventuelt kunne finde af noget, så læs videre og skriv endelig.

Jeg er i lang tid gået og leget med tanken om at starte mit eget. Og syntes selv jeg har egenskaberne til at få noget ordenligt på banen.

Jeg regner med at rykke ind på web markedet og se hvad jeg kan gøre at mirakler for kunderne derude.

Jeg har igennem de sidste 5 år leget en del med programmeringen og lavet lidt opgaver hist og her, men aldrig sådan selv startet noget, og fået givet mig et 'navn' på servicen jeg nu engang bidrager med.

Så jeg vil egentlig bare hører jer folk om hvordan i først kom ind på markeden, hele opstarten af det, hvornår man skal anskaffe sig CVR nummer, osv osv.

Jeg vil primært arbejde med opsætningen af hjemmesider(html css jquery) og programmering af sider(php), derudover har jeg også kenskab til nogle cms's, drupal som jeg klart er blevet fan af hen af vejen, super lækkert system, som har meget af byde på, mere end jeg ved. Og så diverse rettelser på nuværende systemer(oscommerce osv).

Men en ting jeg selv har vildt svært ved, er at kunne give et estimat for ting, en pris for noget, for ofte syntes jeg der bliver skudt helt forkert fra min egen side. Og det er jo surt for enten mig eller kunden. Hvordan går i det?

Håber i har lyst til at hjælpe mig lidt igang, komme med lidt generalle ideer til hvad jeg kan gøre for at få en god start.

Det skal lige siges at det er som et bi-job, da jeg stadig er datamatiker studerende på siden.

Glæder mig til at hører fra jer.

- Niclas Schumacher.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 00:18

Niclas Schumacher:
Så jeg vil egentlig bare hører jer folk om hvordan i først kom ind på markeden, hele opstarten af det, hvornår man skal anskaffe sig CVR nummer, osv osv.

Hej Niclas

Du skal være meget velkommen til at hente min iværksætter-guide på www.1264.dk / Iværksætter.

Den er gratis, og jeg har skrevet nogle gode råd og links til alt det som har med opstart af egen virksomhed at gøre.

Håber at du kan finde lidt svar på nogle af dine spørgsmål i den.

God fornøjelse med at starte op som selvstændig,

Susan :o)

Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Skrevet kl. 10:41

Tak for det, skal nok nok lige kigge på i den nærmeste fremtid . :)

Fra København
Tilmeldt 7. Apr 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 11:06

Hej Niclas

Jeg ville anskaffe et CVR nummer med det samme.
Det er ikke særligt svært at få, og du skal bare huske at indberette moms en gang i kvartalet. Fordelen er at du kan fakturere med det samme, og trække momsen for dine udgifter fra. Og så virker det også mere professionelt i forhold til dine kunder.

Og så er det ellers om at få gang i dit netværk.
Fortæl alle du kender at du er gået i gang. Også dem der ikke er potentielle kunder. De kender måske en, der snart har brug for det du tilbyder.

Det kan være svært at definere en timepris i starten, og endnu sværere at estimere, hvor lang tid det vil tage at udføre opgaven.
Du kan starte med at se på, hvad du vil kunne tjene, hvis du var fastansat til at udføre de samme opgaver. Læg hertil feriepenge, pension, tid til at lave salgsfremmende arbejde og evt. udgifter til lokaler eller andet. Tilsidst skal du medregne et overhead, så du kan spare op til de perioder, hvor der ikke er så meget omsætning.
Som nystartet vil jeg foreslå en timepris på mellem 300,- og 600,-.

Mvh
Andreas

Fra Aarhus
Tilmeldt 2. May 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:18

Niclas Schumacher:

Hej amino'er.

Hvis der sidder en ide udvikler / designer eller lign og er på samme fod som mig, hvor vi eventuelt kunne finde af noget, så læs videre og skriv endelig.

Hej Niclas

Det lyder primært som om du ønsker at starte egen udvikler virksomhed, men med hensyn til det første du skrev i dit indlæg (quoted her). Havde du så overvejet at starte et andet projekt end udvikler?

Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Skrevet kl. 11:31

Hej andreas

Mange tak for det, det var super godt lige at hører det der, hvertfald en del til eftertanke.

Morten Braüner:

Hej Niclas

Det lyder primært som om du ønsker at starte egen udvikler virksomhed, men med hensyn til det første du skrev i dit indlæg (quoted her). Havde du så overvejet at starte et andet projekt end udvikler?

Altså det jeg mener med det er for at få nogle at arbejde sammen med, at få sendt opgaver over til og modtage opgaver ved. For jeg laver ikke det designmæssige selv, og nogle gange sidder der også nok folk der bare mangler en programmør så på den måde få sig en kundegruppe også.

Fra Aarhus
Tilmeldt 2. May 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:23

Niclas Schumacher:

Altså det jeg mener med det er for at få nogle at arbejde sammen med, at få sendt opgaver over til og modtage opgaver ved. For jeg laver ikke det designmæssige selv, og nogle gange sidder der også nok folk der bare mangler en programmør så på den måde få sig en kundegruppe også.

Okay, ja det gør der helt bestemt. Det lyder også som en rigtig god tilgang til at komme igang. Jeg tænkte bare lige på om det var partnerskaber om nyt projekt du søgte, eller det mere var networking og referencer som du beskriver der.

Ellers nu du siger det skal være deltid, så var freelancer (ex. Amino Freelancer) måske også en mulighed for at komme igang med nogen og lidt mindre jobs, så du evt kunne skaffe lidt referencer, hvis du også vil oprette egen virksomhed senere.

Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Skrevet kl. 20:53

Ja det må jeg håbe det virker :)

Det er hvertfald sådan jeg har tænkt mig at skride frem.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)