Hej amino'er. Hvis der sidder en ide udvikler / designer eller lign og er på samme fod som mig, hvor vi eventuelt kunne finde af noget, så læs videre og skriv endelig.
Jeg er i lang tid gået og leget med tanken om at starte mit eget. Og syntes selv jeg har egenskaberne til at få noget ordenligt på banen. Jeg regner med at rykke ind på web markedet og se hvad jeg kan gøre at mirakler for kunderne derude. Jeg har igennem de sidste 5 år leget en del med programmeringen og lavet lidt opgaver hist og her, men aldrig sådan selv startet noget, og fået givet mig et 'navn' på servicen jeg nu engang bidrager med. Så jeg vil egentlig bare hører jer folk om hvordan i først kom ind på markeden, hele opstarten af det, hvornår man skal anskaffe sig CVR nummer, osv osv. Jeg vil primært arbejde med opsætningen af hjemmesider(html css jquery) og programmering af sider(php), derudover har jeg også kenskab til nogle cms's, drupal som jeg klart er blevet fan af hen af vejen, super lækkert system, som har meget af byde på, mere end jeg ved. Og så diverse rettelser på nuværende systemer(oscommerce osv). Men en ting jeg selv har vildt svært ved, er at kunne give et estimat for ting, en pris for noget, for ofte syntes jeg der bliver skudt helt forkert fra min egen side. Og det er jo surt for enten mig eller kunden. Hvordan går i det?
Håber i har lyst til at hjælpe mig lidt igang, komme med lidt generalle ideer til hvad jeg kan gøre for at få en god start. Det skal lige siges at det er som et bi-job, da jeg stadig er datamatiker studerende på siden.
Glæder mig til at hører fra jer. - Niclas Schumacher. |
Niclas Schumacher:Så jeg vil egentlig bare hører jer folk om hvordan i først kom ind på markeden, hele opstarten af det, hvornår man skal anskaffe sig CVR nummer, osv osv.
Hej Niclas
Du skal være meget velkommen til at hente min iværksætter-guide på www.1264.dk / Iværksætter.
Den er gratis, og jeg har skrevet nogle gode råd og links til alt det som har med opstart af egen virksomhed at gøre.
Håber at du kan finde lidt svar på nogle af dine spørgsmål i den.
God fornøjelse med at starte op som selvstændig,
Susan :o)