Hej Aminoer.
Jeg vil til at starte en virksomhed med CVR nummer. Det er primært b2b salg, da ordrene skal ligge på 15.000 (inkl. moms) grundet min leverandør kun sender til mig for minimum 12.000 kr. Så hvis en kunde køber for 15.000 inkl. moms, jeg betaler moms, og jeg så har de 12.000 tilbage, kan det så lade sig gøre at jeg køber varer for pengene der i overskud - altså han køber for 15 k, de 3 går til moms = 12 k - jeg køber varene kunden bestilte for 8000 = 4000 i overskud som jeg så køber varer ind for samtidig med hans ordre, så jeg kan bestille hjem fra leverandør, og stille og roligt opbygge et varelager? Kan det lade sig gøre når jeg er på SU, da virksomheden intet overskud vil have i starten, så arbejdet ikke vil indebære løn men istedet opbygget varelager?
Kan det lade sig gøre ift. regnskaber at starte den her virksomhed? Tak herfra. |
Når året er gået, vil du jo alligevel blive beskattet af evt. overskud af virksomheden, også selvom denne måske kun er til stede i et større varelager.
Vil du uden om dette skal du vist oprette et selskab i stedet for, men kan en revisor eller anden regnskabs kyndig herinde fra sikkert svare dig på.