Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det lade sig gøre?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg vil til at starte en virksomhed med CVR nummer. Det er primært b2b salg, da ordrene skal ligge på 15.000 (inkl. moms) grundet min leverandør kun sender til mig for minimum 12.000 kr.

Så hvis en kunde køber for 15.000 inkl. moms, jeg betaler moms, og jeg så har de 12.000 tilbage, kan det så lade sig gøre at jeg køber varer for pengene der i overskud - altså han køber for 15 k, de 3 går til moms = 12 k - jeg køber varene kunden bestilte for 8000 = 4000 i overskud som jeg så køber varer ind for samtidig med hans ordre, så jeg kan bestille hjem fra leverandør, og stille og roligt opbygge et varelager? Kan det lade sig gøre når jeg er på SU, da virksomheden intet overskud vil have i starten, så arbejdet ikke vil indebære løn men istedet opbygget varelager?

Kan det lade sig gøre ift. regnskaber at starte den her virksomhed? Tak herfra.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 15:17

Når året er gået, vil du jo alligevel blive beskattet af evt. overskud af virksomheden, også selvom denne måske kun er til stede i et større varelager.

Vil du uden om dette skal du vist oprette et selskab i stedet for, men kan en revisor eller anden regnskabs kyndig herinde fra sikkert svare dig på.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:01

Okay tak for svar, håber en kyndig person så kan give mig et råd til hvad selskab der skal oprettes. Men du ikke afvisende overfor det, så kan det vel godt lade sig gøre-

Pt. tænker jeg det er en løsning nu hvor jeg ikke smider en masse penge i det, men om det fungere når der skal laves regnskab er jeg i tvivl om. Der findes jo også dropshipping virksomheder, hvilket det vel på en måde er, bortset fra at pengene man har tjent går til varelageret.

Alternativet er jeg kræver en større minimums ordre, eller at jeg låner en masse penge / får en investor. Det med større minimums ordre ser jeg helst ikke da det i forvejen er 15k.

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 16:18

Du baserer saftsusme din kommende forretning på et spinklet grundlag!!! - Hvad hvis din kunde ikke betaler? - Hvad hvis din leverandør ikke kan leverer? hvad hvis din leverandør går konkurs? Hvad hvis din leverance bliver for sent leveret, - eller havner i Timbuktu?

Jeg tænker det er ret store ordre du vil køre igennem til enkeltstående kunder (som jeg læser det), og dit grundlag bliver voldsomt spinklet,og der skal ikke meget til før dit korthus ramler.. Det havde været noget helt andet hvis du havde flere kunder der købte for 1000, flere leverandører med mindre krav om min. ordre.

Men til dit spørgsmål - ja det kan sikkert lade sig gøre hvis du holder tungen mere end almindeligt lige i munden, og alt -jeg gentaget ALT kører som det skal (og det gør det sjældent i lang tid af gangen - især som nystartet - specielt når man ingen erfaring har)

Og der er ikke noget krav til nogen specielt selskabsform til at køre en virksomhed som du beskriver.. Det kan gøres både i selskaber og som enkeltmandsvirksomhed.. Det eneste der kræves er en god portion is i maven, overblik og en ufattelig god evne til at sove om natten..

Som du måske kan læse, synes jeg at du skal tænke din ide rigtig rigtig godt igennem både en og 2 gange, inden du kaster dig ud i det, og tænke forskellige scenarier ud, og have handleplaner klar, så du ved hvad du skal gøre hvis eller når et eller andet ikke lige kommer til at gå efter planen.. Og det er sagt i aller bedste mening..;-)

Go' vind

/ Ulrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:58

Du baserer saftsusme din kommende forretning på et spinklet grundlag!!! - Hvad hvis din kunde ikke betaler? - Hvad hvis din leverandør ikke kan leverer? hvad hvis din leverandør går konkurs? Hvad hvis din leverance bliver for sent leveret, - eller havner i Timbuktu?

Jeg tænker det er ret store ordre du vil køre igennem til enkeltstående kunder (som jeg læser det), og dit grundlag bliver voldsomt spinklet,og der skal ikke meget til før dit korthus ramler.. Det havde været noget helt andet hvis du havde flere kunder der købte for 1000, flere leverandører med mindre krav om min. ordre.

Tja, jeg mener ikke selv selv det er på et spinkelt grundlag, men der er en del regler jeg skal have sat mig ind i - og finde ud af hvordan jeg bedst kan gøre det eller om der absolut skal en investor indover.

Det er en stor leverandør, så der bliver ingen problemer med leverancen - heller ikke mht. konkurs. Der ingen planer om at at have varene ude - de betaler og får derefter leveret deres varer. Kunderne vil være hoteller, offentlige osv. Synes det en fordel det er en velfungerende leverandør, istedet for flere.

Men til dit spørgsmål - ja det kan sikkert lade sig gøre hvis du holder tungen mere end almindeligt lige i munden, og alt -jeg gentaget ALT kører som det skal (og det gør det sjældent i lang tid af gangen - især som nystartet - specielt når man ingen erfaring har)

Ja præcis, tingene skal køre og kan heller ikke se hvorfor det ikke skulle - salget til virksomheder bliver uden retturret. Har startet lidt forskellige shops i tidens løb, men det er aldrig slået helt igennem - så nu har jeg satset stort, og fået en aftale i hus med leverandør - indtil videre har jeg næsten 2000 unikke varer på shoppen. Varer som jeg har mulighed for at købe hjem.

Så at få det til at køre, modtage betaling, bestille hjem, levere er jeg ikke så bange for - heller ikke at få en god velfungerende forretning i fremtiden da den har potentiale - det mere regnskabet hvor jeg er nybegynder - og hvis den måde jeg har beskrevet ikke holder, hvordan skulle jeg så gøre det? Hvad med beskatning af varelager (som jeg pt. ikke har men som jo SKAL købes hjem for at overholde minimums grænsen) Har også tænkt på enkeltmands virksomhed. Men bare rolig, har is i maven ;-) er mere typen der gør det uden at bekymre mig - og lære af mine fejl :-)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)