Hej Kristoffer,
Jeg forstod konceptet fint med det samme - lige som de andre synes jeg dog priserne er voldsomme. Hvis jeg læser det korrekt koster det også 200 kr. at få afhentet nøglen af Jer (og hvad så med at aflevere den igen?), og som de andre siger, så skal man vel reelt aldrig bruge en halv time til noget som helst, fordi Stofa-manden aldrig er så præcis.
Derudover: I bruger een enkelt linie på forsiden til at sælge konceptet til mig - omkring at vente på at håndværkeren er igang - og det er fint nok - den gav mig faktisk en "Ja - det er da egentligt også virkelig irriterende"-følelse, og meget bedre kan det vist ikke blive. Problemet er bare at jeg meget hurtigt kommer ned på jorden igen, når jeg fortsætter rundt på siden.
Priserne er (som nævnt) dyre.
Og så har jeg tilladt mig at kigge lidt på betingelserne:
- 2. Kundetrykhed: Erklæring om ret og ansvar. Det lader her til at hvis der sker noget - så er det en sag mellem mig og sitteren - og altså på ingen måde Jer. Det giver mig igen en følelse af at I for enhver pris fraskriver Jer ansvar, og desuden ikke vil tage ansvar for de house-sittere som I beder kunderne have ekstrem tillid til.
- 4. Betaling: I skal have pengene på Jeres konto inden arbejdet kan starte, så muligheden for at få alle de panik-kunder der har brug for Jeres service fordi noget der sket, som gør at de har et problem de ikke kan planlægge sig ud af, er dermed væk. Hvorfor kan man ikke betale kontant til House-sitteren... det kommer til at virke som om at I måske heller ikke stoler helt på Jeres house-sittere (i hvert fald ikke nok til at lade dem håndtere kontanterne) - og hvis I ikke gør det - hvorfor skal kunden så? Derudover så er det nu skal sende kvitteringen til house-sitteren for at give dem besked på at der er en aftale. Hvorfor tager I jer ikke af alt kontakten. Det kan godt være problematisk at gøre tingene så besværlige for kunderne. Jeres service søger vel netop imod det segment der søger lethed og er villige til at betale for det - men de gider heller ikke hoppe igennem alle mulige huller for at få den lethed.
- 6. Annullering/refusion - Hvis Stofa ringer til mig dagen inden og siger at de ikke kan komme mellem 8-11 alligevel men nu kommer mellem 12-16 så kan jeg nu vælge imellem enten kun at få halvdelen af pengene igen fordi jeg ikke kan afbestille så tidligt, eller også kan jeg lave en helt ny tid / bestille overarbejde.
Så det er rigtig dyrt for mig at lave om i tingene - men hvis I ikke kan opfylde Jeres ende af aftalen, så er der ingen bøde dér, så får jeg bare pengene tilbage, og må så løse problemet selv. Dette ville være mere rimeligt, hvis ikke jeg synes det var så ekstremt at sige at aflysning mellem 36-24 timer medfører at jeg mister halvdelen af pengene.... Og hvad sker der inden for 24 timer - er det der umuligt?
- 7. Overarbejde: Det er også fint nok at I skal optimere tiden på Jeres house-sittere - men hvis man ikke aftaler muligt overarbejde inden arbejdtets påbegyndelse, så er det ikke sikkert at I kan vente. (Kan man ikke vente med at være SÅ stram indtil man rent faktisk er booket så meget, så det bliver en nødvendighed at tilføje det? - Indtil da bare have en "suveræn service")
Alt i alt kunne det da være en fristende tanke at slippe for at vente på Stofa-manden - men der er tre årsager til at jeg alligevel ikke ville bruge denne service:
- Det er for dyrt
- Det er for besværligt
- Der er ingen tillid (Ikke fra Jer til house-sitterne - og dermed heller ikke fra mig til Jer)
Mvh
Nina