Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger progrømmør sammarbejdere til ny Internet-avis mmm!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 03:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har igennem mange år haft ide om, at jeg gerne vil lave en et

nyt medie på Internettet, en slags "nyheds-avis" for alle borgere,

kombineret med meget andet indhold, et forsøg på at brugerne kan

opleve socialt samvær mv,  samt flere gratis service`s for brugerne.

Mit problem har primært været, at jeg ikke har kunnet finde dygtige

programmører, som vil satse på at kunne skabe dem selv et rigtigt

godt og givende arbejde, måske medejerskab af virksomheden, imod

at hjælpe med alt programmerings-arbejdet. De få som har meldt sig,

faldt fra igen, og var ikke seriøse, eller nogle behøvede fast større løn.

Jeg er fuldt bevidst om, at enhver som yder en god og brugbar

arbejds-indsats, de skal have rimelig sikkerhed for, at de ikke misbruges

eller snydes. Langt flest synes vel, at jeg er en meget speciel fyr. Men jeg

er ærlig og retfærdig. 

Min efterlysning går på mennesker, som er dygtige programmører, og som gerne

vil skabe en fremtid for dem selv, enten som ansat, eller som medejer - når vi lykkes.

Interesserede eller nysgerrig må kontakte mig, adresse mm nedenstående.

Kh

Johnny

Johnny Lauritsen

Torvevænget 32

8310 Tranbjerg J.

E-mail: uholdet@yahoo.dk

Mobil nr.: 24 21 31 93

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 06:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Så du undrer dig over at det kun er useriøse mennesker og dårligere programmører der henvender sig til dig når du stiller dig op og beder om gratis arbejde mod at man kan få lov at skabe sig sin egen arbejdsplads, og måske medejerskab?

Jeg er ked af at være den der kommer med nyheden til dig, men din medejerskab er altså intet værd når jeg skal betale husleje eller købe mad i supermarkedet, de tager hverken medejerskab eller min snarligt selskabe arbejdsplad seriøst.

Noget helt andet er, hvad havde du tænkt dig at lave mens din programmør lægger hundredevis af gratis timer i dit projekt?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Jeg er ked af at være den der kommer med nyheden til dig, men din medejerskab er altså intet værd når jeg skal betale husleje eller købe mad i supermarkedet, de tager hverken medejerskab eller min snarligt selskabe arbejdsplad seriøst.

Noget helt andet er, hvad havde du tænkt dig at lave mens din programmør lægger hundredevis af gratis timer i dit projekt?

Helt enig med Mikkel.. Hvis du tror så meget på dit projekt, så lån dog pengene i banken, så står vi jo kø for at løse opgaven!

Vi har jo bare ligesom alle andre husleje, banklån, lønninger osv der skal betales! Derfor kan vi ikke lige bruge 2-300 timer på at arbejde gratis..

Det svare lidt til at en mure siger sit job op, for at gå igang med at bygge et nyt koncert hus, fordi du siger du har gode kontakter til musiker verdenen - men hvad skal mureren gøre for at betale materiale, husleje privat/erhverv, bil privat/erhverv, telefoner, samt stadig at kunne få noget der minder om løn... ?

Sorry to say it! Men du skal en tur i banken først :)

Tilmeldt 5. Mar 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:56
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel & Jannick, jeg forstå ikke, hvorfor I overhovedet svarer på mit indlæg,

når I kun har negativt og nedlande at ytre, uanset I nærmest intet kan vide om,

hvordan konceptet er, om det kan blive en god virksomhed, eller ej?

Har I aldrig hørt om, at folk med, hvad de selv tror på, er en god ide, de mange

arbejder længe og hårdt for at lykkes, uanset det ikke giver indkomst før evt.

succes? Sorry, synes I forsøger være nedladende overfor en fremmed, hvilket

jeg naturligvis ikke bryder mig om. Venligst Johnny

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 00:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

johnnylauritsen:

Har I aldrig hørt om, at folk med, hvad de selv tror på, er en god ide, de mange

arbejder længe og hårdt for at lykkes, uanset det ikke giver indkomst før evt.

succes?

Det tror jeg de fleste herinde kender til. Men forskellen ligger i at det er DIN idé. Derfor kan det måske give mening for dig selv at arbejde gratis, men ikke andre.

Jeg mindes det er Thorborg der her et sted har et godt indslag om hvor ligegyldig idéen oftest er, der er tusindvis der har haft den før dig. Det er udførslen af den som er essentiel.

Udfra hvad du i dette indlæg skriver her, lyder det som endnu en af de mange som dagligt popper op, og nok deraf du får en lidt kritisk tilbagemelding fra de øvrige herinde. Forsøg derfor at pensle din idé mere ud, og især komme ind på hvad netop DU kan tilbyde i et samarbejde, mere konkret om samarbejdsvilkårene (betaling, forventninger osv.) og så en masse om dine kernekompetencer og hvorfor det bliver en success.

Alle programmører der kan bare en lille smule har tusindvis af tilbud fra højre og venstre fra folk der gerne vil starte et projekt med dem - så du skal skille dig ud af mængden hvis du ikke vil betale pr. timepris.

Fra Vejle
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 00:53
Johny. Det kan selvfølgelig godt være hårdt at blive beskudt på den måde.
Men du kommer ikke ligefrem med guldkornene der skulle overbevise mig, altså, måske medejer????

Tror du kommer til at leve lidt for meget på at det er din ide kontra tiden som programmøren skal bruge på at få din ide til at blive en realitet.
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 01:29

johnnylauritsen:
måske medejerskab af virksomheden,

Hvis man ikke faar loen, og man ikke er sikker paa at faa ejerskab af virksomheden, hvad  faar man saa????

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 01:45

Jeg synes Mikkel og Janniick udtrykker sig langt mere diplomatisk end jeg (når nakkehårene en gang har lagt sig) vil være i stand til.

Hvis du ikke kan tåle at folk går dig på klingen i forhold til dit "fantastiske tilbud" om 0 kroner nu, og ca. lige så meget hver måned i rigtig lang tid, så opret evt. opgaven i Amino Freelancer. På den anden side kan det måske vise sig vanskeligt at passe din aflønningsmodel ind i opgavebeskrivelsen.

Jeg har sagt det før, og bliver gerne ved med at gentage mig selv så længe dukker lykkeridere op, der blot mangler nogen til at gøre arbejdet for dem:

Din idé har 1000 med overvejende sandsynlighed fået før dig. Forskellen mellem den ,der lykkes, og den der ikke gør, er hårdt arbejde (i dette tilfælde ikke dit) og de rette kompetencer (hvoraf du ikke nævner dine egne).

E-købmand af guds nåde

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 04:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som sådan er der ikke noget galt med at søge en programmør der kan blive medejer af en virksomhed, mod at arbejde gratis. Men det kræver at man selv kan forklare hvad man kommer med. Der er meget andet der skal laves end programmering. Der skal sælges reklamer, laves grafik, sættes selskab op, laves samarbejder og tusind andre ting, så der er nok at tage fat på.

Med andre ord kan et partnerskab fint retfærdiggøres, men det kræver at man forklarer hvad man selv kan og vil og kommer med i partnerskabet.

Da min makker Henrik og jeg fik ideen til SPAMfighter, så lokkede vi to super gode programmører til at arbejde gratis for os i mere end et år.

I dag ejer de 15 % hver af virksomheden og har fået adskillige millioner kr. ind på bankbogen og får en løn som de fleste direktører ville savle over.

Men min makker og jeg havde også en god trackrecord og noget at byde ind med...

Så alt er ikke sort og hvidt :-)

De bedste hilsner

Martin

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 04:24

johnnylauritsen:

Mikkel & Jannick, jeg forstå ikke, hvorfor I overhovedet svarer på mit indlæg

Det kaldes uddybende spørgsmål ... både Jannick og jeg er yderst kvalificerede programmører som du nu helt sikkert er gået glip af med din negative respons på vores kritiske spørgsmål.

Du kan ikke forvente at blive taget imod med kyshånd bare fordi du dukker op og påstår du har en ide, du er nødt til at sælge dit koncept bedre end du gør her og du er nødt til som minimum at gøre rede for økonomien i projektet ... hvad kommer du selv med, hvad forventer du at jeg kommer med og hvornår forventer du at jeg får min investering tilbage? 

Min vare er min tid ... med min tid har jeg nogle valg:

• Arbejde på mine projekter og blive millionær. (fordi jeg ved at mine projekter vil lykkedes)
  • Arbejde på dine projekter og smide min tid ud af vinduet. (fordi du ikke har overbevist mig om at du eller dit projekt er noget værd)
  • Arbejde for andre der vil betale mig 650kr/t for mit arbejde.
  • Sove
  • Spille musik ... slappe af ... opdage verden ... være sammen med mine venner og min familie

Hvad på den liste ser mest tiltalende ud? :-)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)