Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorledes registreres et gavekort i rengskabet

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 18. Feb 07
Indlæg ialt: 776
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Da jeg skal til at lave en konkurrence på min hjemmeside, hvor der udloddes nogle gavekort, vil jeg gerne høre hvorledes disse skal registres på selve kontoplanen?

Gavekortene er fx. 650 kr. som vinderen frit kan handle for. Hvorledes kan man så gøre, at han/ hun kan handle frit for 650 kr. på hjemmesiden? Jeg bruger PBS kortbetaling, skal jeg bare lade være med at trække pengene på kortet, eller hvordan gør man dette? Håber der er nogle der har været udsat for det samme.

Mvh RS

Tilmeldt 23. Aug 06
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 11:47
hej

jeg har ikke direkte erfaring med denne situration, men jeg vil mene at du blot skal oprette en konto som hedder eks. gavekort under kreditorer (under passiver). herunder registrere du de enkelte gavekort med pålydende værdi, kreditor (kortets indehaver, navn etc.).

husk at gavekort har en løbetid på mi. 5 år. dette kan ikke ændres...

hvis der er nogen som har erfaring kan i måske give et bedre/mere uddybende svar:)

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 23:05
Ville mene, at du skal trække gavekortet fra som en rabat inden køb. Jeg vil næsten tro, at det er imod PBSs regler, at kunden skal godkende et beløb højere end det faktisk aftalte, mod at du lover at trække et bestemt beløb fra inden capture...
Kan dit webshop-software ikke håndtere gavekort eller rabatter?

Hvis kunden kun må handle for det bestemte beløb, så lav det manuelt i dit fakturaprogram; lav en regning på

Vare 650
Rabat -650
Total kr. 0,-
Du har sikkert en konto på kontoplanen der hedder noget ala Afgivne rabatter i forb. med køb...

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:06
Det skal bogføres i to omgange:

1: Når gavekortet udstedes bogfører du på en driftskonto i debet, og jeg ville lave en særlig konto til emnet, f.eks. "Gavekort, markedsføringskampagne". Modposten skal være en statuskonto, som jeg også ville oprette specielt til formålet nede i passiverne: "Skyldige gavekort". På den måde får du registreret, at du skylder nogle kunder noget, og at udgiften kan henføres til din kampagne.

2: Når gavekortet bruges sakl kontoen i passiverne "Skyldige gavekort" så udlignes, så man kan se, at du ikke længere skylder pengene væk. Og beløbet skal kreditteres i driften på en ny salgskonto (nederst): Salg via gavekort - eller noget andet, men altså højt oppe i regnskabet.

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 22:10
Er der ikke moms på gavekort?

Og skal den sidste konto "salgs via gavekort" stå som en indtægt eller udgift?
Jeg har i bund grund ikke fået nogle penge ind jo.

Kan sagtens se hvad du mener, men skal bare lige være sikker på momsen.

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Fra Midtjylland
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 22:16
Nej, der er ikke moms på selve gavekortet - det er faktisk bare en spørgsmål om 100,00 kr. seddel eller en papseddel, som er et gavekort.

Men når gavekortet indløses, og betaler for et varekøb, så skal der beregnes moms af varekøbet på almindelig vis, og gavekortet er så bare betalingsmidlet.

Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 22:37
Tusind tak nu fattede jeg det.

Så har jeg gjort det rigtigt. sat varesalg som indtægt og så kan jeg bare bogføre som normalt..

Kan ikke logge ind via mit gamle login så har lavet en ny
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)