Salgspsykologi er en vigtig ting, og man skal sørme passe på. Jeg har lige talt med en rigtig god annoncør, som har haft en løbende og dejlg stort annonce i et år. Mit formål var at få hende til at gentegne annoncen, så samtalen forløber (stort set således): Mig: Hej - du har nu annonceret i et år, så jeg skulle bare lige høre, om vi tager et år mere....... Kunden: jamen det gør vi da. Dumme mig: Så siger vi bare samme størrelse igen? Kunden: Ja tak ... øh ... ellers så ringer jeg lige inden for en times tid. Jeg havde altså kunden, hvor jeg ønskede hende: Glad og tilfreds og villig til at fortsætte annonceringe i et helt år endnu. Ved at stille et åndssvagt spørgsmål flytter jeg hende, så hun bliver usikker og kommer til at overveje, om annoncen nu også har den rigtige størrelse. Øv øv øv. Der er ingen grund til at gøre tilfredse kunder til tvivlende kunder. Jeg har lært af det - Nu kan I også lære af det - hvis I vil. Jeg håber ikke, hun ringer. mvh Hans |
Dumme mig!
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
|
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Puha ... ja den er lidt træls /Torben |
tak fordi du deler dine "fiaskoer" med os. Selv synes jeg jo at oplevede dem heeele tiden. :-) Men det mest interessante for mig, fortalte du faktisk ikke! Hvad var det åndsvage spørgsmål du stillede hende? ettenna |
han sagde : "Så siger vi bare samme størrelse igen?" dermed fik han hende ud i at tænke, hvilket ikke altid er godt, hun havde jo sagt JA.. er du med nu? ![]() |
tak for hjælpen. Nogle gange skal det skæres ud i pap. Jetzt ist der Groschen gefallen, som vi siger på tysk. ![]() |
Hun har heldigvis ikke ringet igen. Senere på dagen var jeg hos en anden annoncør, som ikke ønskede at gentegne. Denne annoncør har i et år haft en mellemstor annonce. Rabatsystemet gør, at han har fået den seneste annonce gratis, så det sidste han har lagt mærke til fra min side er en faktura på 0 kr. (Ja, jeg sender en faktura på 0 kr. ud for at gøre opmærksom på, at annoncørerne rent faktisk får deres rabat). Annoncøren siger, at han ikke har oplevet tilfredsstillende respons på sin annonce. Jeg kan nu sige "OK - desværre" og så ellers gå min vej, men jeg sikrer mig lige at "holde døren åben" da jeg går ved først at sige: "Er der noget vi kan gøre anderledes?", "Vi kan prøve med en midre annonce" (for det tilfældes skyld, at hans ægte begrundelse er prisen, hvilket han helst ikke vil indrømme for ikke at tabe ansigt), og "Jeg kigger lige ind en anden gang, hvis du skulle have skiftet mening - ja, du må selvfølgelig også gerne ringe." Selvom jeg "tabte" denne annoncør, mener jeg dog, at jeg har gjort mit salgsarbejde rigtigt - jeg har nemlig gjort det klart, at han er velkommen hos mig senere, selvom han har afvist mig i denne omgang. Og tro mig: Så snart han har penge igen, så har han også en annonce. mvh Hans |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)