Hej allesammen. Er ny her på det her forum :) så tag godt imod mig. Det er ikke rigtig et spørgsmål jeg vil stille, mere fortælle om hvad jeg har tænkt mig at lave for et firma :) Jeg har tænkt mig at opstarte et firma som importerer kvalitetsvarer fra hele verden (lige nu er det kun to lande jeg har i tankerne, men der kommer nok flere til). Jeg har ingen begrænsning for hvilke varer det skal være - det kan være vare inde for alle kategorier. De to første ting jeg har tænkt på er: Kvalitetscomputerer fra USA (nævner ikke producent) Har selv en af disse computere og er meget tilfreds. Tror at der er et godt marked for kvalitets gamer-pc''er herhjemme, som samtidig har et eksklusivt og lækkert design. Den eneste "rigtige" gamer-pc herhjemme i øjeblikket er fra Dell og den er fandens dyr og virker lidt plastik-agtig. Eksklusive fliser og klinker fra Thailand. De fliser jeg har set er rigtig flotte, og kan ikke fås herhjemme. De er ikke specielt dyre dernede, men bliver det nok når der er lagt told + moms til, så produktet henvender sig til folk som har lidt penge mellem hænderne. Men vil gerne høre hvad jeres mening er! Tror I det ville kunne køre rundt? Er allerede i kontakt med en af leverandørerne, og leder løbende efter andre kvalitetsvarer som ikke findes på det Danske Marked (eller som findes i et meget smalt udvalg) Mvh. Jeppe |
Import fra hele verden
- 1
Du har dog fat i noget af det rigtige når du går efter kvalitetsvarer som ikke (eller kun i begrænset omfang) findes på det danske marked og selvom det bestemt ikke er umuligt at tage kampen op med allerede eksisterende produkter, må (alt andet lige) være nemmere at lancere sig med nye produkter. Mvh |
Hej Jeppe Fliser fra Thailand: Jeg har handlet med fliser i en del år, og har aldrig set noget "fem benet lam" fra Thailand, men måske sover jeg i timen... Efter min vurdering skal man tænke sig godt om inden man køber er container fliser derfra. Er fliserne ikke allerede i Danmark, er jeg bange for at der er en grund til det! Vil du handle på den side af kloden, skal du rette kikkerten mod Kina. Mvh, Thomas |
Hej, Vil lige gøre opmærksom på at import af fliser sandsynligvis vil resulterer i tungt gods. Jeg formoder at du overvejer søfragt som transportform? I så fald vil det være en god ide at indhente tilbud fra flere forskellige, da der ofte vil være et ekstra tillæg fra rederier pga vægten. Blot til høflig information! |
Jeg tror ikke det ville kunne betale sig mht. computerne. I dag kan de fåes utrolige billige og tror der er stor konkurrence, men lav en markedsundersøgelse og en handlingsplan. Holder den - så er det bare gogogogo :-) |