Hej Aminoer,
Jeg har en seriøs plan om at starte min egen webshop som skal sælge tøj. Det første jeg har tænkt mig at importere er t-shirs og kasketter fra USA. Derfor har jeg læst en del indlæg og div. ting på nettet som minder om dette emne. Alligevel skriver jeg dette indlæg for at sikre mig, at der ikke er noget som jeg har overset og jeg sådan set er good 2 go :-)! 1. Når jeg importere tøj uden fra EU skal jeg være obs på 12 % import-told og 25 % moms (som kan fratrækkes igen?).. og selvfølgelig også fragten... Andet? 2. Jeg har overvejet at bruge ShopUSA, og hvis dette er tilfældet skal jeg ikke registreres som en import virksomhed? 3. Kan det anbefales at man anskaffer sig et regnskabsprogram eller er det noget som nemt kan klares? 4. Andre ting som jeg skal være obs. på eller nogen som har gode råd fra deres egen erfaring?
Mvh. Thomas Nørresø |
Import af tøj fra USA
- 1
Hej Thomas,
Det lyder spændende med din idé. ShopUSA vil meget gerne dig med din import fra USA og du kan endda anvende ShopUSAs lager i Virginia, USA, som også er din egen personlige U.S. adresse, som dit varelager inden du sender dine indkøbte varer videre til dine kunder. Med hensyn til faktura hjælper ShopUSA så du kan anvende den i dit Du behøver ikke at være registreret som importvirksomhed hvis du anvender ShopUSAs service. Dette skyldes at ShopUSA er registreret som import virksomhed og derfor står tager alt importansvar på de varer du importerer fra USA til Danmark. Dette er muligt idet ShopUSAs følger de amerikanske eksportregler, hvilket indebærer at ShopUSAs personale tjekker alle varer der ankommer til ShopUSAs lager med henblik på om indhold og faktura stemmer overens med det du har registreret på din forsendelse. På den måde sikre ShopUSA at alle varer du gerne vi sende til Danmark altid stemmer overens med ekport- og importreglerne og det du har bestilt fra sælger/online butikken i USA. Mht til regnskab er der formentlig andre her på Amino der kan hjælpe, men dokumentationen kan ShopUSA hjælpe med.
Et sidste godt råd er at ShopUSA kan sende varen direkte til dine kunder, som nævnt tidligere, hvilket betyder at du i realiteten ikke behøver at holde varelager i Danmark, men kan sende varen direkte fra ShopUSAs lager i USA til din kunde i Danmark. Hvis du har behov for mere support eller idéer til online-butikker i USA hvor du kan købe tøj fra som vi ser en stigende Håber mit svar er til hjælp med dine idé Med venlig hilsen, Michael ShopUSA |
Hej Michael
Tusind tak for svaret! Det kunne jeg bruge til en masse og kan klart se fordele i at bruge jer. Vidste ikke det med at der er mulighed for at bruge jer som lager, det skal jeg da lige undersøge noget mere! |