Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Adwords på google.dk og google.com

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg sidder og roder med lidt adwords, men jeg kan ikke få min annonce til at komme frem via søgning på google.com, mens den vises fint på google.dk - hvilken indstilling skal jeg slå til så den vises begge steder?

/Arco

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 11:56

Under indstillinger for sprog, har du bedt om kun at blive vist på dansk, - tilføj engelsk også, så bliver de også vist på .com

Fra København N
Tilmeldt 28. Sep 10
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 11:50

Jeg har lidt samme problemer, men kan se et kæmpestort potentiale i det her.

Jeg skal markedsføre et produkt, hvor der er kæmpestor konkurrence på søgningerne på .dk, men ingen konkurrence på søgningerne på .com - det tror jeg faktisk er billedet for mange produkter, efter jeg har søgt lidt rundt på både .com og .dk.

Hvordan vil i mene man bedst muligt indstiller kampagnen, så man også får .com visningerne, uden at ende med at få en masse .com-visninger som man ikke er interesseret i.

Jeg kan ikke finde ud af om der er noget jeg ikke har gennemskuet, men det ser ikke ud til man kan vælge specifikt google.com osv. at blive vist på. Men kan man gøre det med sprog, så man tilvælger Engelsk (og i teorien alle andre sprog også) og så derefter laver en geografisk afmærkning der hedder Danmark, så annoncerne kun skal vises til folk med dansk IP?

Alternativt skal man nok ind og arbejde med negative/ekskluderende søgeord, men ovenstående ville være klart nemmest.

Fra Dyssegård
Tilmeldt 13. Sep 07
Indlæg ialt: 631
Fra  onlineeffekt.dk Skrevet kl. 12:10

Hej Jens.

Det er ikke usandsynligt, at der er forskel på konkurrencesituationen. Mange danske AdWords annoncører glemmer at slå "Engelsk" til som sprog under kampagneindstillinger og misser dermed klik og konverteringer fra danskere, som søger via Google.com.

Leverer du kun til kunder, der befinder sig i Danmark? - Hvis ja, så bør du naturligvis afgrænse annoncevisningen til computere, der befinder sig i Danmark.

Negative søgeord lyder ikke umiddelbart til at være løsningen på dit problem.

Mvh Troels.

Fra København N
Tilmeldt 28. Sep 10
Skrevet kl. 12:50

Hej Troels,

Tak for kompetent og hurtigt svar, det er kun til danskbaserede kunder, så nu slår jeg alle sprogene til og afgrænser til Danmark, så vidt jeg kan se, skulle det give mig en masse billige click :-).

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 09:32

Hej

Er det ikke kun relevant hvis f.eks. en thai i Danmark brugt google.co.th, en tysker i Danmark bruger google.de etc.?

Kan det betale sig at rette?
Er der nogen der har gode erfaringer med brug af alle sprog samtidig med afgrænsning til Danmark?
Mvh. Ken

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 09:43

Ikke med at bruge alle sprog - det tror jeg er "unødvendigt" - det kan jeg ikke helt se formålet med, hvis du kun ønsker at markedsføre dig i Danmark

men det andet med at tilføje engelsk som sprog giver mening idet, hvis du har google som startside.. Så er det oftest google.dk - og dermed bliver der søgt på dansk og danske sider.. men har du googles søgebar installeret i højre hjørne (i IE) så søger den på google.com - og derfor har det sin berettigelse - for ikke at sige at du Skal - tilføje englesk som sprog i dine adwords annoncer

/Ulrik 

Fra København N
Tilmeldt 28. Sep 10
Skrevet kl. 14:55

Jeg er enig med jer, det er naturligvis begrænset hvad der er at hente på at tage alle sprog med, det mest oplagte er engelsk.

Alle statistikker jeg har set viser at der bliver søgt 20-30 % via Google.com i Danmark, så der er jo masser at hente i det og det virker ikke til konkurrencen er så massiv her, som den er på .dk (på danske søgeord naturligvis).

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)