Kære venner Så kom udtalelserne fra Timothy Geithner (USA's Finansminister) og Ben Bernanke (Chef for FED) vedrørende stimuli, rentepolitik og USA's økonomiske udvikling. Hovedmeldingen er, at QE2 fortsætter juni ud, og herefter vil FED støtte op hvis markedet skulle finde på at gøre anderledes end de ønsker - nemlig op. At der ikke bliver skabt en inflation pga. disse stimuli, og at deres handlinger er baseret ud fra et ønske om en stærk Dollar. I følge begge er hele denne økonomiske stimulipolitik altså baseret ud fra, at de ønsker en stærk dollar (jeg skriver det lige en ekstra gang, fordi jeg forsøger at forstå det), at der er et ægte økonomisk opsving i gang, at jobvæksten stiger mærkbart, at arbejdsløsheden falder ligeså mærkbart, at der fortsat er lav inflation, og den der er skabt lige nu, er kun kortvarig. TROR DE, VI ER DUMME? ....... ELLER TROR DE SELV PÅ DETTE???? For mig at se er de ved at opbygge en gigantisk boble, der vil sprænge på et tidspunkt! Derfor vil jeg anbefale dig at være ekstra opmærksom Forvent det bedste - forbered dig på det værste Kh. Jens L. More
|
Mon ikke der ligger noget psykologi bag, ved mange af de udtalelser man kommer med i øjeblikket!? Det hjælper jo ikke noget, at gøre forbrugerne mere bange, og dermed få dem til at holde fast på pengene, og deraf opnå en endnu større økonomisk krise. Folk skal bruge penge før hjulene kommer igang igen.
Så sent som idag, har den danske national bank, også bekræftet at opsvinget er igang...