Hej med jer.
Dette falder noget ved siden af - selv på dette site, beklager. Men, jeg har brug for en hånd og gode råd.
Ideen opstod for 2-3 år siden, og jeg har af flere omgange forsøgt at "regne" på det, men måske kan i hjælpe. Majs, landmænd bruger dem oftest som foder til køer. I marken (når der er høstet) står de lange stubbe tilbage. Jeg talte med min bror (ko-landmand) og stubbene er stort set bare i vejen, bortset fra en smule gødningsværdi. - Med andre ord, så vil det bare være en hjælp hvis de bliver fjernet. Indtægt (Kr/Ha):
Udgifter (Kr/Ha):
Over-/underskud (Kr/Ha):
Perspektivet: Ja, der skal udvikles nogle maskiner til rensning af planterne osv. men det meste af den del har jeg styr på. Det jeg IKKE har styr på, og hvor jeg helst vil have jeres hjælp er: Er er nogen problemer med at fyre med majs? - Jeg har fx. læst, at korn skal tilsættes kalk for ikke at danne slagger i traditionelle træ-pille-ovne. Hvis der er nogen der syntes smagsprøven her lyder som en god ide, så kontakt mig, der er flere bolsjer i posen :) - Er der fx en maskinstation som har lyst til at lege med og ved, at der i deres område ligger en del ko-bønder, så giv mig en privat-besked med telefonnummer, så ringer jeg. Jeg er sikker på der er en masse vinkler på dette - skyd løs :) Dennis Jensen |
- Måske skulle overskriften være Majs i stedet for Træ-piller....