Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dublicate Content hos SEO-firma?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Tak for tippet Wink

/Nicolaj

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 01:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Fakta er, at vi nu har en måneds tid at kigge tilbage på her i USA med Panda, og data viser, at sites med "dårligt indhold" (duplicate content, sider med meget høj bounce rate, tynde sider etc.) generelt er blevet ramt i et eller andet omfang.

Basalt ser giver det god meaning at inddrage et faktor som fx "bounce rate" da man alt andet lige må antage at sider med en lav bounce rate = kvalitetsindhold.

Men hvordan agere google hvis man ikke har GA på en side og dermed kender Google ikke til bounce raten?

Er man over i et scenarie, hvor det bidrager negativt til ens ranking i Google, hvis ikke GA er installeret!?

Dbh. Chris

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 02:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Chrisss2010:

Men hvordan agere google hvis man ikke har GA på en side og dermed kender Google ikke til bounce raten?

Er man over i et scenarie, hvor det bidrager negativt til ens ranking i Google, hvis ikke GA er installeret!?

Det er ikke GA data, der bruges (siger Google). Det er data fra Google Toolbar og fra SERPS, der benyttes. Og da de fleste har toolbaren installeret, giver det et glimrende dataunderlag sammen med de data, Google får via trafik tilbage til SERPS efter 1. klik.

Så svaret på dit 2. spørgsmål er klart nej.

Parentesen i 1. afsnit skyldes, at jeg ikke 100% stoler på, at Google ikke benytter data i et vist omfang fra GA - men jeg har ingen sikker viden om, at de gør det.

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 03:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
Det er data fra Google Toolbar og fra SERPS, der benyttes.

Den skal jeg lige have vendt i mit hoved.

Hvis jeg laver en søgning på "Thomas Rosenstand" via Google.

Så kan google registrere min søgning og hvis jeg fx. klikker på din blog kan google registrere det.

1) Men hvad jeg foretager mig derefter kan google vel ikke spore, såfremt du ikke har GA installeret?

2) Ellers har jeg måske undervurderet de underliggende funktioner, som Google Toolbar kan tracke omkring mit besøgs- & søgemønster!?

3) Hvis ad2 er tilfældet, så bliver dataindsamlingen vel relativ unøjagtige i fx USA hvor Bing trods alt har en pæn markedsandel og man kunne formode at 25-30% af internetbrugerne derfor ikke har Google toolbar installeret?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 03:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Chrisss2010:
1) Men hvad jeg foretager mig derefter kan google vel ikke spore, såfremt du ikke har GA installeret?

Hvorfor ikke? ALT hvad du foretager dig sendes fra din toolbar til Mountain View. ALT!

Chrisss2010:
2) Ellers har jeg måske undervurderet de underliggende funktioner, som Google Toolbar kan tracke omkring mit besøgs- & søgemønster!?

Det ser det ud til, du har.

Chrisss2010:
3) Hvis ad2 er tilfældet, så bliver dataindsamlingen vel relativ unøjagtige i fx USA hvor Bing trods alt har en pæn markedsandel og man kunne formode at 25-30% af internetbrugerne derfor ikke har Google toolbar installeret?

Hvis 70-75% er lig med "relativt unøjagtig" så ja. Men jeg vil da mene, at Google sagtens kan danne sig et billede baseret på 70-75% af 330 millioner amerikaneres trafik på nettet.

Læg dertil, at hvis du søger efter "Thomas Rosenstand" på Google, klikker ind på min blog og bruger din tilbageknap, så du igen lander på samme SERP - ja så er du jo bouncet. Og det behøver Google ikke en toolbar for at se.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Bondtofte:

Fik lige et svar fra vores programmør:

Mht. sammenligningssiden så har vi tidligere tilføjet et NOINDEX-tag på disse og de skulle derfor gerne forsvinde når Google kommer igennem alle siderne.

Der er nu tilføjet et canonical-tag på prisagent-siderne så undersiderne hertil henviser til http://www.mobiltjek.dk/prisagent/.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 01:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:
ALT hvad du foretager dig sendes fra din toolbar til Mountain View. ALT!

Tak fordi du tog dig tid til at svare Thomas. Så blev jeg klogere på det område.

@Nicolaj - sorry for off topic diskussionen, men det lod til at du og Henrik fik hjulpet hinanden :)

Dbh. Chris

Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 01:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:
Der er nu tilføjet et canonical-tag på prisagent-siderne så undersiderne hertil henviser til http://www.mobiltjek.dk/prisagent/.

Jeg kan ikke lige gennemskue om problemet er løst, men ud fra de links som Henrik giver som eksempel, så har du vel stadig en udfordring med DC når man kigger på dine "Titles".

Fx. "Sammenlign specifikationer og pris på 2 mobiltelefoner med hinanden."

Nicolaj Thomasen:
Mht. sammenligningssiden så har vi tidligere tilføjet et NOINDEX-tag på disse og de skulle derfor gerne forsvinde når Google kommer igennem alle siderne.

Min erfaring er at der kan gå rigtig lang tid før de ryger ud af indekset. Den hurtigste vej er den kedelige løsning, at benytte GWT. Fordelen er, at når man har lavet det slaviske arbejde, så er siderne ofte deindekseret i løbet af 24-48 timer.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Chris

Prisagent løsningen er først lavet i dag, så den skal nok have lidt tid.

Hvad betyder GWT?

Der er ca. 250 mobiler som hver kan sammenlignes med de andre, hvilket giver over 60.000 undersider.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nicolaj Thomasen:
Hvad betyder GWT?

Først tænkte jeg Green Witch Time, men mon ikke han mener Google Webmaster Tools ?

Side 2 ud af 3 (29 indlæg)