Kan vi ikke lige blive enig om at dette ikke er ulovligt og at dette ikke er imod reglerne?
Det er korrekt det ikke er ulovligt i straffemsæssig forstand, men det er imod betingelserne for brug af sitet Facebook.
Der har været flere "politiske" sager herhjemme omkring det offentliges brug af Facebook, bl.a. Skat som nu har stoppet brugen i deres anonyme søgen om informationer om skyldneres gøren og laden i fritiden. Dette var imod Facebooks regelsæt, hvorfor det er stoppet indtil videre.
Børn på 8 & 10 år har ikke noget at bruge en Facebook profil til. De har allerede via skolen et community hvor de kan dele billeder, skrive på væg og andre muligheder, hvis deres skole ellers ikke sover i timen.
Hvis jeg havde børn i den alder og SFO satte dem til at bruge tiden på Facebook, så ville der prombte indgå en officiel klage. For det første over reglementsovertrædelserne og samtidig over de manglende evner til at beskæftige mine unger i SFO.
Hvis man allerede lærer de 8-10 årige at der ikke er nogle grunde til at overholde reglerne, hvordan kan det så ikke udvikle sig senere?
Hvordan fanden er det i øvrigt muligt at en offentlig institution nu tillader regelbrud? og som i dette tilfælde nu lige pludselig bliver en mulig konflikt i hjemmet?
Nu er det jo ikke ulovligt at børn kysser, men er det så i orden at en SFO tillader 11 årige og sidde at snerve hinanden og tage på hinanden i al offentlighed fordi de gør de andre?
Facebook er ikke en eller anden uansvarlig lille biks der lader sine kunder gøre hvadsomhelst, hvorfor der helt sikkert er noget der ligge til grund for at de har valgt den aldersgrænse. Det bør respekteres, det er jo ikke uden grund at de har et regelsæt.
Man kan så tage diskussionen om hvad der er bedst, at de sidder på computerne og spiller CS eller lignende eller bruger tiden på Facebook, Arto eller hvad det nu kan være.
Men hele problematikken kan også ende i noget der ikke er særligt nemt at håndtere rent pædagogisk, idet der vil opstå konflikter mellem ungerne når de ikke kan blive venner med de "rigtige" eller bliver slettet fordi der lige er en konflikt af en eller anden art. Det der 100% sikkert vil ske er et "misbrug" ved at ungerne vil skrive beskeder til hinanden enten for at drille, genere eller på anden vis nedgøre for at give udtryk for sin mening omkring noget der er sket andetsteds i deres dagligdag. Når dette sker er helvede løs, fordi så skal pædagoger lige pludselig til at håndtere en "online" konflikt i SFO på et område hvor reglerne for brug er overtrådt.
Mor mor, Christian siger at du og far er grimme på min facebook side, og jeg har ikke gjort ham noget, det er nok fordi han tabte i bordtennis til mig.. Eller ting der er endnu værre.
Summasummarum - accepter ikke SFO´s overtrædelser af Facebooks regler. Tag det op med lederen og ellers politisk.
@Trådstarter, respekt for at Du tager kampen omkring dette istedet for bare at give efter. Ungerne kan tidsnok komme bag skærmen og få ødelagt syn og morale, så der er ingen grund til at de tilskyndes til det i alderen 8-10 år.