Tja det kan godt være, men jeg mener stadig at det er bondefangeri at finde et godt domæne og tjene penge på at lægge et link til en anden hjemmeside. Og det er min holdning. :)
Nu findes der jo også andre websites end bare lige dem der laver link-kataloger m.v. som lever af reklame-indtægter, hvilket var min oprindelige pointe. :)
Selvom man godt kan blive i tvivl nogen gange, så er der faktisk stadigvæk virksomheder og websites som kan sende kvalificeret trafik via reklamer uden at det behøver at have noget at gøre med SEO, backlinks værdi og lignende, men hvor det reelt set bare handler om at brugerne klikker på et link fordi de er interesseret i at vide mere, således at linket har mere værdi end bare SEO.
Et målrettet website som rent faktisk har en dedikeret brugergruppe (der kommer af andre årsager end at de er blevet luret derind via annoncer eller lidt for kreative domænenavne og konkurrencer m.v.), behøver ikke at have 10.000 vis af besøgende hver måned for at kunne være værdifuld for en annoncør, så længe hans produkt passer til brugerne af sitet.
Det synes jeg ikke søgeren.dk virker til at være, da den ligner de andre ligegyldige link kataloger, men der findes websites som stadigvæk fokusere på at skabe værdi og indhold for brugerne og som ikke bare handler om håbløse affiliate reklamer, eller ubrugelige artikelsider.
Desværre er det dog en døende race i det danske ivæksættermiljø ser det ud til (at dømme ud fra mange af indlæggene på amino der primært handler om nemme penge på affiliatesider, artikelskrivning m.v.), men de eksisterer og kan i visse tilfælde sagtens give god kvalificeret og købedygtig trafik uden at de nødvendigvis giver 10.000 af besøgende. Derfor synes jeg det er fjollet at skære alle websites der tilbyder annonceringsmuligheder over den kam der hedder "svend bendts link katalog webside" og så sige at dem vil man aldrig overveje at bruge til markedsføring. :-)
Men som du siger det er bare din egen mening, og den skal du til enhver tid have lov til at have. Jeg synes bare kommentaren var lidt unuanceret og gav mit besyv med. :-)