Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆÆÆLP - hvordan sælger man bedst premium drikkevarer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kbh. K
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Vi har lige overtaget et nyt agentur på premium drikke og mixere til barer, restauranter og hoteller mv. og har i forvejen en produktserie af luksus sodavand på dåse til samme segment.

Vi har er rigtig gode til at få omtale på produkterne igennem pressen mv. men vi er ikke særligt gode til at komme ud og få solgt varerne. Vores tanker går på om vi skal ansætte en sælger med erfaring indenfor Horesta og drikkevarer (evt. freelance) eller om vi bare skal se om komme ud på landevejen. Vi har også en del andre produkter som ikke har noget med drikkevarer at gøre og derfor er der rigeligt at lave på kontoret for os alle tre. Ingen af os har super meget erfaring med salg af drikkevarer - vi elsker dog produkterne og mener de kan gå hen og få stor succes.

Hvis der er nogen der har nogle gode indput så vil vi være meget taknemlige. Det skal lige siges at da vi ikke er så gode til salg så har vi heller ikke et kæmpe budget til hverken nye ansatte eller markedsføring.

Mange hilsner,

Mikkel

Fra Lystrup
Tilmeldt 1. Nov 05
Indlæg ialt: 614
Fra  wilhelmsen.tv Skrevet kl. 22:57

Hej Mikkel

Det lyder da ret så spændende.

i 95 % af alle tilfælde køber bar/diskotek / restauranter et sted, dette er typisk dagrofa og inco. Så mit forslag ville være at forsøge at få jeres produkter ind der og få lavet nogle skarpe priser og kampagner i samarbejde med disse engros virksomheder.

En sælger kan godt fange nogle salg direkte ude ved kunden, men min erfaring siger mig at langt de fleste kun køber et sted, og slet ikke har tid / lyst til at tage stilling til et nyt produkt fra en ny leverdør uden om disse kæder.

Et par events hvor i fremviser jeres produkter og uddeler smagsprøver til restauratøren kan også både være en god fremgangs måde.

Jeg har desværre kun erfaring med vin, men jeg vil tro jeres produkter ligger på samme hylde:-)

Fra Kbh. K
Tilmeldt 25. Apr 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:10

Hej Christian

Tusind tak for svar. Vi er faktisk inde i Inco og igang med andre grossistled, men du har nok ret i at vi skal bruge dem lidt mere på salgssiden.

Derudover er der rigtig mange potentielle kunder især inden for high-end barer og restauranter som for det meste selv køber ind og her er vi selv nødt til at komme på banen. Er bare lidt i tvivl om hvordan. Er der evt nogen der har erfaringer med freelance sælgere - er det noget der dur til drikkevarer som vores og hvordan aflønner man dem?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)