Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet fra Yousee

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Egå
Tilmeldt 17. May 10
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen,

Er der nogen der ved om det teknisk kan lade sig gøre at sætte 2 Yousee bokse på en forbindelse.

Jeg bor et sted hvor at der er Yousee på adressen og jeg har ikke adgang til den boks der er der nu.

Men jeg har et kabel-tv stik hvor jeg bor og tænker på om det er muligt at sætte en anden boks på der.

Er der nogen der har prøvet det eller kender en anden løsning?

God påskesøndag til jer alle sammen.

Venlig hilsen - Martin G. Larsen

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 18:22

Jeg forstår ikke helt spørgsmålet, så du må undskylde hvis jeg skyder forkert. Men er det korrekt at du ikke kan se tv på din yousee boks fordi du ikke er i nærheden af den? I så fald kan du kigge på slingbox, den er også anmeldt i So ein ding og fungere fint!

Fra Egå
Tilmeldt 17. May 10
Skrevet kl. 18:26

Hej Mark,

Nej det er ikke tv.

Det er internet der er problemet.

Jeg har før delt internet med min udlejer, men det vil han ikke længere.

Jeg har et kabel-tv stik i væggen, og tænker på om jeg kan sætten en yousee bredsbånds boks til der. Selv om min udlejere stadig han sin inden ved sig.

Altser - et internet abonnement og to bokse så jeg får min egen.

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 20:02

tekniskt set ja

Men om det administrativt kan lade sig göre er et helt andet spörgsmål

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:43

yousee har nok svaret :D

Nyt Projekt - www.celestina.dk

Kvalitets smykker på nettet.

Fra Egå
Tilmeldt 17. May 10
Skrevet kl. 09:43

Nej - jeg har forsøgt mig.

De kan ikke give mig et klart svar.

Fra Roskilde / Esbjerg
Tilmeldt 12. May 09
Indlæg ialt: 206
Fra  VELOCIGROUP Skrevet kl. 11:09

Der er flere ting i dit spørgsmål....

Som udgangspunkt kan du godt have flere kabel-modemmer på samme kabel-TV forbindelse, forudsat at kablingen er korrekt. Om det er tilfældet i jeres bolig er svært at sige uden at kende til installationen. Jeg har selv kørt med 3 kabel-modemmer i en test installation for den lokale antenneforening :-)

YouSee har låst udstyret til deres net, sådan at man kun kan tilslutte et YouSee kabel-modem. Kabel-modemmet har en MAC-adresse, som YouSee genkender det på. Du kan derfor med stor sandsynlighed ikke benytte et "ikke" YouSee kabel-modem, da MAC-adressen ikke er kendt i deres system. Med andre ord, så skal kabel-modemmet være registreret i YouSee's system for at kunne bruges....

En forudsætning for at få Internet gennem YouSee er at man har købt og betaler for en kabel-TV forbindelse (TV, enten lille, mellem eller stor pakke). Denne skal du betale for separat, dvs. at får du TV signalet fra din nabo, uden at betale for det til YouSee, så vil de nok ikke med stor sandsynlighed levere Internet til dig.

Så der er rigtigt mange "men'er" i dit spørgsmål og det er derfor svært at give et entydigt svar....

Fra Egå
Tilmeldt 17. May 10
Skrevet kl. 15:55

Det er sådan at vi bor to på samme adresse og "vores" internet står i hans navn. Af en eller anden grund vil han ikke lade mig komme på det trådløs mere, og jeg har derfor ikke noget internet længere.

Dette er ikke et forsøg på at snyde nogen, blot om det er muligt at have to trådløse bokse på en forbindelse?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)