Det skal der også være plads til.
Dog synes jeg at "grådig grafiker" er et lidt for stærk udtryk, vi skal vel også tjene penge for vores arbejde.
Det synes jeg ikke det er. Alle vil tjene penge på deres arbejde, det klart. Men eftersom Jesper ikke siger du intet tjener, så synes jeg enlig kun det er grådigt at handle på en måde som nogen giver udtryk er spild af tid! Jeg har snakket med Jesper i lang tid nu og synes enlig at det er fair nok for det arbejde som jeg udfører. Som skrevet tidligere, synes jeg at det er fedt at hjælpe en iværksætter i gang! Uden at presse penge ud som ikke er tilstede endnu. Hvis virksomheden gik hen og fik et pænt overskud, kunne det være at tilknyttede blev belønnet på en måde som gav mere end bare penge!
For mig, ser det ud som om Jesper tyder til at du får lidt til købmanden! Men ikke så du kan opkøbe den?
Nu skrev jeg intet om at købe den købmand men mere at handle der, lad mig sige det på en anden måde, man kan ikke betale sine regninger på den måde ;)
Jeg bød ind på jobbet for at hjælpe dem i gang! Ikke for at tjene penge på dem!
Det er helt fint som jeg også skriver, det korte af det lange er du kan ikke basere din freelance "virksomhed" på at hjælpe andre, der skal tjenes penge hvis man forsøger at leve af det som jeg gør. Ikke at der ikke er plads til at hjælpe det gør jeg tit.
/allan
Jeg kunne ALDRIG finde på at basere min freelance virksomhed på at tørke lystige iværksættere på markedet. Du kunne vælge som den anstændige freelancer du er, at tilbyde din hjælp til nye på et mere acceptabelt niveau og senere måske ende med at få bedre end du kunne, hvis du dræbte alt og alle! Sagt på en anden måde, er det måske smart at hjælpe til nu! Så kan du senere tjene langt mere på dem, end du kunne hvis du dræbte dem fra starten!
Det værste for en iværksætter må være at søge hjælp og det eneste man fik af vide var at alle ville have penge for den hjælp de satte til rådighed!
Set fra en anden vinkel
Hvis du havde et problem med noget i din virksomhed. Du postede og fik en bogholder til at hjælpe dig! Den bogholder tog mere end hvad du havde regnet med og på den måde mistede du lysten til at fortsætte!
Håber du/i kan se hvor jeg vil hen med mit budskab! Jeg kan sagtens se hvad du mener, at man ikke skal arbejde gratis! Det er bare ikke altid man skal malke koen, før den er klar!