blog mode elskere vil kigge på når de har lyst til at kigge på nytårs kjolen, sommer kjolen eller blot en lækker aften kjole. Samtidig er stilen dolly stilen, da der endnu ikke er blevet åbnet en blog i Danmark med den mode genre selvom det dog er populært. Danskerne kigger for det meste på de svenske og norske blogs fordi de danske ikke er populære nok eller tiltrækkende nok.
Det er nu ikke helt rigtigt, at danskerne vender øjnene mod Norge og Sverige, når der skal læses modeblogs.
Hvis du kigger på fx Blogtoppen.dk, vil du se, at 8 ud af de 10 mest læste danske blogs er modeblogs. Og de store har 5.000-12.000 unikke daglige besøgende.
Derudover er det et virkeligt hårdt marked -- på annoneceringsfronten. Der er ufatteligt mange om budet (omkring 400-500 danske modeblogs i alt). Egmont har lige annonceret, at de lukker modebladet Sirene og hjemmesiden Sirene.dk, der rettede sig mod 16-26 årige, fordi læserne var for illoyale. Og for et par uger siden, lukkede Benjamin Media ned for online-flagskibssatsningen Fashionista.
Hvordan agter du at kommercialisere din blog?
Og hvad skal investorkapitalen gå til? Et domæne koster 50,- kroner og hosting omkring 10-20 kroner om måneden, så det er jo egentlig bare et spørgsmål om at komme i gang og bevise, at du kan slå igennem.