Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

investorer søges

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 24. Apr 11
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

www.kenzas.se     www.ulrikkelund.com      www.elinkling.net 

Alle TOP modeblogs i skandinavien der ligger på en indkomst på mellem 100.000-200.000 kr kun på blogging og dette nogle udvalgte ud af stadig mange højtstillede modebloggere. Sverige er de førende så kommer norge og til sidst kommer Danmark. Endnu ikke er der ikke blevet lavet rigtige modeblogge i Danmark med ligeså stor succes.

Jeg har i lang tid ville åbne en blog med fokus på at gør den international, og er derfor intra. i at få en medpartner der vil investere en sum af 40000-50000kr. Har i 3 år studeret modebloggere, kigget på hvad læsere for det meste vil have, hvad læsere for det meste syntes om. Set på de store bloggeres succes, og lært hvordan vi kan skabe det samme i Danmark. jo større jo bedre, og det er derfor vigtig at man sørger for at bloggen bliver international

En modeblog er ikke nok med et par billeder. Der skal være et kendetegn ved dem alle og det er DET der gør at en modeblog bliver en succes, netop det at man skiller sig ud. Kenza er kendt for sin retro stil samt sit personlige blogging hvor hun kommer helt tæt på sig selv. Ulrikkelund er kendt for sin dolly stil, der elsker at matche dyrt med genbrug. og elin kling er kendt for sit lækre job i modeverdenen med diverse designere.

Den blog jeg vil åbne vil have fokus på kjoler. Kjoler i alle former, farver mv. Det vil være den blog mode elskere vil kigge på når de har lyst til at kigge på nytårs kjolen, sommer kjolen eller blot en lækker aften kjole. Samtidig er stilen dolly stilen, da der endnu ikke er blevet åbnet en blog i Danmark med den mode genre selvom det dog er  populært. Danskerne kigger for det meste på de svenske og norske blogs fordi de danske ikke er populære nok eller tiltrækkende nok.

Skriv hvis du har interesse for et nyt projekt med stor succes :-) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Feb 11
Indlæg ialt: 373
Skrevet kl. 14:06

Hvorfor lige 40-50.000 for at starte en blog? Er det til markedsføring af bloggen, er det for at købe en masse kjoler ind, som du så skal skrive om hvordan det er at have på? Hvad går de penge til?:-)

Anmeldelser af Slyngevugger - Moonboon Slyngevugge, Membantu Slyngevugge, Nonomo Slyngevugge - Slyngevugge Motor, Slyngevugge Stativ. Alt om slyngevugger!

Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 14:10

Jeg synes du mangler to fundamentale ting, før du kan begynde at lede efter en investor:

• Du har ikke skrevet så meget som en linje om mode
  • Du har ikke nogen blog

Her er mit forslag til dig. Du finder en god ven, der kan sætte en primitiv blog op til dig. Du begynder at skrive artikler om mode, som du publiserer. Når du så har 200 followers, der abonnerer på dine artikler, så kan du begynde at lede efter en investor, så du kan få det fede design og en fotograf der skal tage de lækre billeder.

Indtil da... Ærmerne op og knofedt.

Held og lykke ;)

Tilmeldt 24. Apr 11
Skrevet kl. 14:28

Hej Claus.

Godt spørgsmål og det skulle jeg selvfølgelig have skrevet. Pengene går til markedføring af bloggen af, blandt andet også kjolerne og tøjet ( de fleste køber jeg dog selv ind, da min interesse er kjoler med eller uden blog) og det tredje er konkurrencer. Noget af det læsere er helt vilde med er nemlig konkurrencer på siden. Når man først er blevet populær behøver man ikke længere at købe sig til konkurrencerne da de for det meste bliver sponsoreret. 

På modeblogs skriver man en helt masse om tøj: hvor har man købt tøjet henne, hvor man shopper mv. Man sætter en masse billeder ind med sig selv og tøjet på så folk kan få en inspiration. også tjener man selvfølgelig på reklamerne.

Tilmeldt 24. Apr 11
Skrevet kl. 14:31

Hey Umulius.

Jeg har en blog er bare ikke gået i gang med den endnu. Har købt domæne hvis det er det du tænkte på. Personligt har jeg arbejdet med mode de sidste 3 år og lige nu arbejder jeg på et online mode magasin. Har utrolig mange kontakter indenfor modeverdenen, så at skabe opmærksomhed omkring emnet for mig vil ikke være et problem.

Har ikke skrevet meget om mode i indlægget, i princippet kunne jeg skrive 7 sider om mode, men den diskussion ville jeg tage med de der var intra i at investere og være medejere i bloggen. Jeg ville egentlig bare se om der var nogle der kunne være interesseret i projektet, hvis ikke kan man selvfølgelig spare sammen og gå i gang selv som mange andre modebloggere har gjort.

Kan godt lide ideen du kommer med, måske skulle man starte med det ja :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 15:06

Når det ligepræcis er til en blog synes jeg 40-50.000 er vanvittigt meget kapital. Du mangler også at skrive hvad en investor får ud af det? 

Der trods alt virkelig mange ukendte faktorer, og du vælger et emne med stor konkurrence. Som du selv skriver er det jo ikke kun danske modeblogs du kæmper med, men også internationale. 

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sikkert en god idé du har, men går ikke selv i kjoler.

Lars Larsen spørger altid folk der kommer til ham med finansiering ønsker om de har pantsat deres egen, hus, bil og værdier inden de søger hjælp ved andre.... hvis de ikke selv tror på ideen og vil ofre alt hvorfor skulle han så gøre det?

Det er lidt det samme der gør sig gældende her, lige nu har du kun en luftig idé eller ønske om at "kopiere" nogle blogs og gøre det lidt bedre set med danske øjne - det kan sagtens vise sig at være en god idé, men som andre har nævnt, så prøv at vise, at du kan få folk til at læse din blog og at der er et grundlag for din idé, så kan du sikkert også tiltrække investorer eller sponsorer og reklame indtægter.

De 3 års studier af blogs havde nok været bedre brugt på at starte lidt simpelt op og skule lidt til de andre blogs... markedet bevæger sig jo dagligt især indenfor mode.

Når det så er sagt, kan man jo idag lave rigtig meget gratis eller billig reklame på web 2.0 og ved Guerilla marketing metoden som ligger lige til højrebenet for en blog efter min mening.

Evt. prøv at lave en forretningsplan for din idé, den kommer godt rundt om forskellige emner du bør tænke over... så kan det endda være du ikke behøver de 40-50.000 til reklame og ikke har en investor der blander sig for det gør de

Personligt tror jeg ikke 40-50K er afgørende for din succes. Jeg tror du skal bruge tid på at bygge din blog op fra bunden og bruge alle de muligheder der ligger gratis for markedsføring af blogs. Brug din viden om hvad de andre blogs har gjort godt og skidt og se at komme igang Stick out tongue

Tag det som en udfordring at starte uden de store midler, så bliver du meget gladere for dine resultater. Det kan sagten lade sig gøre, hvis DU tror på det.

Less talk more action

<//>

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Bording, midtjylland
Tilmeldt 5. Jul 07
Indlæg ialt: 564
Fra  Stepfo Skrevet kl. 15:39

Hej

Hvis du starter med at skrive en masse godt indhold (artikler, konkurrencer osv), så vil du let kunne finde en person, som mod medejerskab gerne vil bruge tiden på at sætte en blog op for dig og evt. hjælpe med markedsføring.

På den måde har du ikke brug for penge for at komme i gang, og du vil også hurtigere finde ud af, om du virkelig brænder for at skrive på en blog.

Du kan f.eks. skrive artiklerne i word, hvorefter de let kan sættes op på en blog.

Venlig Hilsen

Allan

Tilmeldt 24. Apr 11
Skrevet kl. 15:52

Hey alle.

Tak for hjælpen, ja det kan sagtens lade sig gøre at åbne bloggen uden 40.000-50000kr. det tager selvfølgelig bare lidt længere tid, for folk at opdage bloggen når der ikke markedsføres så ekstremt. Til gengæld kan man reklamere på diverse blog sider og igennem my style gallery på msn helt gratis, så det ville være vejen frem.

Pengene skulle som sagt bruges til markedsføring, kjoler samt design og investoren ville selvfølgelig have medejerskab. Dvs når bloggen en dag har over 10.000 læsere ( hvilket er meget normalt i blog verdenen, de store modeblogs har mellem 150.000-250.000 læsere om dagen) så for investoren selvfølgelig nogle procenter af indtjeningen ( hvilket man selvfølgelig aftaler med investoren). 

Men i har nok ret i at det ville være bedst at åbne en blog først, også få en 200-500 læsere først. Det ville bare være fedt at åbne bloggen som en åbnings premiere på ny blog. altså at reklamere med bloggen inden den blev åbnet. Men planen er jo at starte i DK, konkurrencerne er i Danmark ikke særlig store da der er meget få modeblogs her. Interessen er der hos danskerne, men de læser bare de udenlandske fordi de danske blogs ikke er interessante. Derfor ville hovedformålet være at skabe et stort navn i DK først. Automatisk når du bliver et stort navn i DK vil man have rig mulighed for at blive inviteret til sveriges blog award hvor de uddeler en international pris for bedste blog.

Dette gør de dog kun hvis de syntes at bloggen er interessant, og det har de endnu ikke syntes om de danske modeblogs.

Tak for alt hjælpen :-) 

Fra København NV
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:42

Hey Cam

Som de andre mener jeg ikke du har behov for en investor, men hvis du vil ha en. Så prøv at se det fra deres synspunkt. Når de leder efter et projekt a investere i så kigger de efter to ting. Er det en god ide, og kan den person man investerer i faktisk realisere ideen. Umiddelbart virker det som en fin ide, så det er nu du skal vise at du personligt har evnerne, work-ethic og viljen til at realisere den. Så hvis jeg var dig ville jeg beskrive.

• Hvor meget du selv investerer i projektet pengemæssigt. Og nej, det kan ikke være 0kr samtidig med at du leder efter en investor.
  • Hvor meget invester du tidsmæssigt i projektet, både nu og i fremtiden.
  • Hvad er dine kompetencer indenfor mode. Har du uddannelse arbejde eller lignende indenfor dette område.
  • Hvad er dine kompetencer indenfor blogging. Har du skrevet en blog før, artikler etc.

Jo mere du kan vise over for en investor at dette vil være en succes, jo lettere vil du få med at få kontakt med en investor og jo mindre vil de tage for investeringen.

Endelig vil jeg da ønske dig held og lykke med projektet. Smile

- Andreas

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)