Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prisfastsættelse af arbejde

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Mar 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er sikkert nogle der tilbyder græsklipning og derfor vil jeg gerne høre lidt om hvordan i fastsætter priserne. Der er en del der spørger efter prisen på græsklipning. Er der nogen nem løsning hvordan gør i??
Fra København
Tilmeldt 24. Aug 09
Indlæg ialt: 199
Skrevet kl. 22:43

Du kan se hvad dine konkurrenter tager for at få slået gras, og prisætte dig derefter.

Fra Østlylland
Tilmeldt 27. Mar 10
Indlæg ialt: 536
Fra  FaceAbility ApS Skrevet kl. 22:47

Jeg har overhovedet ikke forstand på græsslåning og priser herfor - men hvis du skulle slå min græsplæne, ville jeg forvente, at du lavede et tilbud ud fra en given timepris og så fortalte mig, hvad det koster pr. gang, gerne med lidt rabat på timeprisen, hvis man hyrer dig til at komme fast i løbet af sæsonen, da du så også har en fast kunde. Som f.eks. min vinduespudser gør:-)

Start webbutik med PrestaShop

Besøg JOJOBA.DK og find unikke gaveideer og flotte ting til hjemmet

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 00:26

Overvej hvem din kunde er. Kunder er lige så forskellige som mennesker. Prøv at aflure hvad den enkelte kunde går op i, og så dæk behovet. Dette kunne være:

• Du tager alt ansvar, og tjekker selv, hvornår den trænger.
  • Du kommer når de ringer.
  • Fast pris på at holde plænen hele sæsonen.

I dag vil rigtig mange gerne betale en god pris for brugervenlighed. Tænk det du tilbyder som en service ikke som et stykke arbejde med at slå græsset.

Held og lykke...

Dbh Kristoffer

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Lav et no-brainer koncept for mig ... hvis jeg som virksomhedsejer havde en grund der sku vedligeholdes ville jeg ikke gide at hyre en til græsset, en anden til bedende og en tredie til at feje fliserne ... nej jeg vil hyre en der lover mig at tage sig af det hele.

Derfor!:

Tak din bil og kør ud i industri / kontorområderne i din by, og tag så et par veje og kør en tur forbi hver bygning og tag noter, hvor mange m2 græs, fliser, bede, asfalt osv. har de. Lav den liste for 20 virksomheder.

Kør så hjem og gå på nettet, tjek hvad normalprisen er for at få fejet, skovlet sne, slået græs, sprøjtet for ukrudt, luet bede (og hvad man nu ellers gør) og lav så et tilbud til hver enkelt virksomhed om en total pakke for at få det hele ordnet, uden at de skal tænke over det.

Dit tilbud kunne jo så f.eks. ifht. konkurrenten tilbyde ubegrænset snerydning (for hvis nu det sner 2 uger mere end sidste år, så er det jo tilgengæld to uger hvor du ihvertfald hverken skal feje eller slå græs).

Og så sender du de 20 tilbud til de kunder du har udset dig ... et godt virkemiddel er at sætte et billede du selv har taget af virksomheden ind i dit tilbud og så skriver noget i stil med "Hej, vi har været ude og kigge på jeres arealer" sådan at det tydeligt fremgår at du har taget dig tid til at lave et tilbud direkte til dem, og at det ikke bare er masserundtsendt reklame du sender dem.

Jeg kan ikke love noget, men hvis jeg fik sådan et tilbud så havde du mit i røret 2 min efter :-)

Fra Aarhus
Tilmeldt 26. Jun 07
Indlæg ialt: 181
Skrevet kl. 00:03

Mikkel Mikjær Christensen:
Lav et no-brainer koncept for mig ... hvis jeg som virksomhedsejer havde en grund der sku vedligeholdes ville jeg ikke gide at hyre en til græsset, en anden til bedende og en tredie til at feje fliserne ... nej jeg vil hyre en der lover mig at tage sig af det hele.

Helt enig. Tænk dit arbejde som "hel" service, hvor de kan købe muligheden for ikke at tænke/have noget ansvar.

Som Mikkel skriver, hvis man kan få det hele et sted, så vil de fleste gå der hen, i stedet for at skulle gå flere forskellige steder hen. :)

Dbh Kristoffer

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)