Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket lands arbejdskraft er bedst til prisen?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Det er evident, at vi i Danmark har for dyre ressourcer på nogle områder og for at klare os i den globale konkurrence bliver vi nødt til at outsource til andre lande.  

Det virker for mig som værende lidt forbudt, at bedømme et lands arbejdskraft i forhold til prisen. Men for mig at se, er det en diskussion vi bliver nødt til at tage.

Vi har i vores projekt arbejdet sammen med en lang række nationaliteter. Nogle af vores samarbejdspartnere har været rimeligt nemme at arbejde sammen med, andre ret svære, nogle har snydt os, noget har kvalitetsmæssigt været elendigt, andet ret godt.

Hvor får man mest for pengene?

Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 305
Skrevet kl. 09:56
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 138
Skrevet kl. 10:01

Jeg havde håbet på lidt flere reflektioner - gerne fra nogen, der faktisk har erfaring med offshore ;)

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 10:06

Jeg har ikke nogle selv nogle erfaringer på det område, men har kun hørt godt om folk fra Filippinerne. Højt uddannelsesniveua, de fleste taler engelsk, og folk skulle eftersigende være rigtig flinke :-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:18

hvilken produkt er det.

vis skal meget kommunikation skal til, er det klart bedste at vælge dansk eller europæiske arbejdes kraft , jo mere der kræves kommunikation jo større chance for større tab

stor ordre kan godt være ide at lave i udlandet , men der er ikke sådan et enkel svar

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Hoyvík
Tilmeldt 16. Apr 11
Indlæg ialt: 182

Umulius:

Jeg bruger 4 folk i Filippinerne og 2 i Indien og har outsourcet i 6 år efterhånden.

Grunden til at jeg bruger begge steder er at de er bedst til forskellige ting. Folk i Filippinerne taler og skriver generelt rigtigt godt US english og de er billigere, ca. 250-450 usd pr. mdr.

Dem i Indien er bare bedre til at kode, men koster meget mere, ca. 1.000 - 4.000 usd pr. mdr.

Umulius:
Nogle af vores samarbejdspartnere har været rimeligt nemme at arbejde sammen med, andre ret svære, nogle har snydt os

Jeg har prøvet alt efterhånden og har fundet ud af hvordan man skal gøre... men nemt - det er det ikke altid!

-chris

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 13:20

Umulius:

Det virker for mig som værende lidt forbudt, at bedømme et lands arbejdskraft i forhold til prisen. Men for mig at se, er det en diskussion vi bliver nødt til at tage.

Det er da helt igennem i orden at snakke om hvor man som erhvervsdrivende for mest for pengene og den bedste service. Mig bekendt er det kun enkelte arbejderorganisationer og et enkelt dansk parti, som mener at alt hver der kommer uden fra landets grænser er ondskaben selv.

Personligt har jeg gode erfaringer med Filippinerne, Rumænien og Ukraine. 
Efter at jeg selv har outsourcet i mange år synes jeg efterhånden at jeg har fået et øje for at spotte dem som vil snyde, samt jeg ved hvordan jeg generelt beskytter mig online. Det kræver lidt erfaring, så derfor er det også vigtigt ikke at starte ud med et kæmpe projekt.
Prøv at starte med et par mindre projekter på sider som odesk.com, vworker.com eller elance.com og få lidt føling med opgaverne derigennem. På den måde vil du både lære lidt om outsourcing, hvilke geografier af folk du arbejder bedst sammen med og måske finde en samarbejdspartner som du ønsker at kaste større opgaver efter. 

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Fra helsingborg
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 395
Fra  handyman-kompagniet Skrevet kl. 19:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej.

det må da vist afhænge af jobområdet, så skal der diskuteres " best buy of manpower" så må vi lige specificere arbejdsområder.

jeg ville da foretrække en tømrer fra Polen frem for en fra Filipinerne, men det var nok ikke håndværkere du tænkte på.

bedste hilsner Sören

Fra København
Tilmeldt 7. Mar 11
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:12

Hej,

Vi arbejder med udlejning af veluddannede polske akademikere til danske virksomheder, specielt (men ikke udelukkende) indenfor økonomi og administration, og mener at man her får den bedste "value-for-money" på denne slags opgaver.

De polske medarbejdere er generelt højt uddannende.

De kommer fra en kultur med en masse administration og systematisering.

I 2011 kan man ansætte en fuldtidsmedarbejder indenfor økonomi og administration for 5.000 - 8.000 DKK per måned, som vel og mærke har en universitetsgrad indenfor sit speciale.

Den tætte beliggenhed til Danmark muliggør hyppigere fysisk tilstedeværelse til gavn for rekruttering, undervisning, supervision mv., som kan være mere tidskrævende i lande som Kina eller Indien.

Værdien af et samarbejde plejer jo at stige, jo mere vi danskere kan formidle, det som vi gerne vil have.

Med venlig hilsen,

Dania International

www.daniainternational.pl

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)