For nogen tid siden hørte jeg i radioen en enlig mor på bistandshjælp fortælle, at hun var lidt ked af, at hendes børn aldrig kunne komme i Randers Regnskov, Tivoli eller andre steder, hvor børnefamilier tager hen for at have det sjovt. De havde ganske enkelt ikke råd. Der er mange familier, hvor forsørgeren eller begge forsørgere er på bistandshjælp, startydelse eller førtidspension, og børnene i de familier har ikke de muligheder for at more sig som andre børn har. Det synes jeg er en skam. Så var det jeg tænkte: Kunne man lave et "Børnekort", der gav børn af mindrebemidlede forældre gratis adgang + evt. gratis turpas et antal gange om året til en række danske forlystelsesparker, zoologiske haver og lignende attraktioner? Jeg kunne forestille mig, at administrationen varetages af organisationen bag Børnekortet, mens den gratis adgang gives som en service af de forskellige parker og attraktioner, der er med i ordningen. Jeg har selvfølgelig en masse spørgsmål og ting, der skal afklares, før projektet kan komme i gang, men i første omgang vil jeg bare gerne have jeres kommentarer. ![]() Kristian |
Børnekortet -
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
- 1
Hvis du skal have en aftale i hus med Dyrehavsbakken, skal du ringe til deres kontor. Der er jo mange teltholdere derude, men hvis du skal have adgang til alle forlystelser, er det hovedkontoret du skal snakke med. -Birgitte |
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)