Er hun funktionær? Læs om funktionærloven på nettet. Det vil være noget med, om hun har ansvar som du kan se lidt om her - sakset fra nettet:
Funktionærarbejde er:
- Køb eller salg eller lagerekspedition. For eksempel kassedame, sælger, ejendomsmægler, lagerekspedient, handels- og kontormedhjælper.
- Teknisk eller klinisk bistandsydelse, der ikke er af håndværksmæssig eller fabriksmæssig karakter. For eksempel tekniske tegner, laborant, sygeplejerske eller fysioterapeut.
- Overvejende opgaver som ovenfor. Hvis en stor del af din arbejdsuge går med salg eller kontorarbejde, er du stadig funktionær, selv om du ind imellem fylder op eller gør rent.
- Arbejdsledelse/tilsyn. Dine væsentligste opgaver er på din arbejdsgivers vegne at lede og fordele arbejdet og føre tilsyn med andre. Dette gælder mange værkførere, forvaltere og formænd.
Funktionærer vil ofte være månedslønnede - men det er ikke et selvstændigt kriterie.
Det lyder som om din medarbejder ikke er funktionær og så vil opsigelse kunne ske mod at du betaler løn resten af den måned du opsiger i og måneden efter som jeg husker det - men tag en advokat ind i sagen.
Du skal ikke ha givet advarsel, og der er ikke krav om at du skal bevise det er af økonomiske årsager som sådan, men ansætter du en anden lige efter, vil det kunne vise, at du ikke opsagde af økonomiske årsager.
Der kommer din advarsel ind i billedet, for så er det jo fordi hun ikke duer til arbejdet. Det kan koste lidt at høre en advokat, men jeg ville ofre det hvis jeg var dig. Det koster måske 2-4000 kr MAX men du får et svar du kan bruge, og du skal givet reagere NU inden udgangen af måneden, da hver måned du passerer kan koste dig penge.
Du kan også ha brug for hjælp i forbindelse med feriepenge til medarbejderen - find en advokat med viden om ansættelse - søg på nettet efter den lokale ADVOKATVAGT der kan du få råd om at komme videre, men gør det NU 
Du skal overhovedet ikke skamme dig over dit danske. Du arbejder for livet og gør en indsats.
vh