@Entrepreneur - Jan - Min mors salon har været i byen i mange år, og tror også de fleste kender til den. Grunden til det med flyers er, at det er en hurtigt måde, at sprede budskab om priserne osv. De fleste frisører i byen er lukket, men der bliver ved med at poppe nye op :-p, og så lukker de efter få år, nogengange måneder..
Dejligt med nogen super brugbare foreslag du er kommet med! :-)
Så kan du lige så godt undersøge hele lokal området for muligheder indenfor det segment i ønsker at henvende jer til.
Dvs. Tag udgangspunkt i en max radius hvor din mors salon er i centrum, tegn den cirkel og undersøg området for muligheder. Max radius kan være svær at bedømme, men tænk på målgruppen og ikke brug dig selv som "sparringspartner", det kan gå grueligt galt hvis man antager at sådan er det og virkeligheden er noget andet.
Hvis det er det ældre segment man vil henvende sig ti,l så kunne det være: Beboerhuse, væresteder, FOF/AOF lokaler, VUC, Senior idræt, håndarbejdsbutikker, garn butik og alle de steder der du synes bare kan ramme segmentet bare lidt.
Ovenstående kan vendes 180 grader rundt og så er du ude i en anden målgruppe analyse ;)
Det var en mulighed for at ramme et "offline" segment.
Nu kan du så overveje et eller flere medier der skal bruges i din markedsføring.
Bonus info: Samarbejdspartnere i lokal miljøet? Handler hun ind lokalt, så skal hun da helt klart igang med at smide lidt små flyers/visitkort rundt. Den nærmeste kiosk, vinhandel, grønthandler og de steder hvor hun selv kommer. Gøre lidt opmærksom på sig selv - personal branding om du vil :D