Hello alle Amino'er :-) Min mor har en frisør salon i en lille by, med omkring 25.000 indbyggere, hvor 'rygter' spredes meget hurtigt. I byen ligger der omkring 7-8 frisør saloner, så der er rimelig stor konkurrence om kunderne. Jeg er nu igang med at hjælpe hende med at skabe flere loyale kunder & øge kendskabsgraden til hendes salon. Det jeg er kommet frem til, indtil nu er: - Lave medlemskort til loyale kunder - altså kunde fastholdelse & oplevelse
Jeg tænkte på om der er nogen af jer, fornuftige forretnings mennesker, der har et godt råd? :-D
Mvh Nicklas Millard
|
Som kommunikatør, vil jeg mene at du ikke skal købe dig fattig i flyers, poser mm. før du har fundet ud af, hvordan frisøren skal sælges. Hvis der er så mange frisører, så skal du finde ud af, hvad der er specielt ved din mors. Jeg bruger eksempelvis altid en økologisk frisør, men det kunne ligeså godt være en frisør med speciale i extensions, den kan være kendt for farveteknikker, at den er billig, at det er en luksus frisør (champagne, massagestol mm.) eller noget helt andet. Men du skal finde på noget, der får den til at skille sig ud af mængden.
Derefter så vil jeg synes, at en reklame i lokalavisen er en af de oplagte steder at reklamere. Vil du uddele flyers og den slags, så ville jeg gøre det eventpræget (eller kan det let virke lidt discount agtigt og hav en meget lav effekt). Lav en SMS eller e-mail konkurrence, hvor man kan vinde en klipning. Hvis du er smart, så skriver du, at ved deltagelse der tilmelder man sig automatisk et sms/mail nyhedsbrev. Så kan du senere sende tilbud direkte til potentielle kunder.
Hvad angår poser, medlemskort mm. så find på noget, der matcher det image frisøren skal have.
Mvh. Anna