Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Frisør salon - konkurrence!

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hello alle Amino'er :-)

Min mor har en frisør salon i en lille by, med omkring 25.000 indbyggere, hvor 'rygter' spredes meget hurtigt. I byen ligger der omkring 7-8 frisør saloner, så der er rimelig stor konkurrence om kunderne.

Jeg er nu igang med at hjælpe hende med at skabe flere loyale kunder & øge kendskabsgraden til hendes salon.

Det jeg er kommet frem til, indtil nu er:

- Lave medlemskort til loyale kunder - altså kunde fastholdelse & oplevelse
- Uddele flyers
- Købe poser, med eget logo, tekst osv. som evt. også kan bruges til at handle ind med, så potentielle kunder får øje på hendes logo osv.

Jeg tænkte på om der er nogen af jer, fornuftige forretnings mennesker, der har et godt råd? :-D

Mvh

Nicklas Millard

Fra København N
Tilmeldt 7. Dec 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 16:27

Som kommunikatør, vil jeg mene at du ikke skal købe dig fattig i flyers, poser mm. før du har fundet ud af, hvordan frisøren skal sælges. Hvis der er så mange frisører, så skal du finde ud af, hvad der er specielt ved din mors. Jeg bruger eksempelvis altid en økologisk frisør, men det kunne ligeså godt være en frisør med speciale i extensions, den kan være kendt for farveteknikker, at den er billig, at det er en luksus frisør (champagne, massagestol mm.) eller noget helt andet. Men du skal finde på noget, der får den til at skille sig ud af mængden.

Derefter så vil jeg synes, at en reklame i lokalavisen er en af de oplagte steder at reklamere. Vil du uddele flyers og den slags, så ville jeg gøre det eventpræget (eller kan det let virke lidt discount agtigt og hav en meget lav effekt). Lav en SMS eller e-mail konkurrence, hvor man kan vinde en klipning. Hvis du er smart, så skriver du, at ved deltagelse der tilmelder man sig automatisk et sms/mail nyhedsbrev. Så kan du senere sende tilbud direkte til potentielle kunder.

Hvad angår poser, medlemskort mm. så find på noget, der matcher det image frisøren skal have.

Mvh. Anna

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 17:16

Anna er alt for hurtig i sådan et dejligt vejr :-)!

Jeg kan kun give hende helt ret i, at tanken er god nok - men man er nød til at differentiere sig betydeligt, når konkurrencen er så voldsom.

Jeg har en bekendt, der er aktiv frisør i en by med små 40.000 indbyggere og stor konkurrence - Hun skiller sig virkelig ud, er en trendsætter. Har set hende med alverdens hårfarver og upcoming fashion. Hele indretningen af hendes shop, til produktvalg er nøje udvalgt og hun ved alt om tingene, hvis man har spørgsmål.
Ellers er hun generelt aktiv i byen, når der er events eller sponsormuligheder.

En anden måde at finde frem til ens særpræg kunne være, at spørge sig selv, hvilken følelse vil man gerne efterlade en kunde med :-)  Hvordan gør jeg MINE kunder tilfredse? Skal det være billigt? Skal det være økologisk? Skal de have kaffe, hvis de bliver klippet tidligt? Massagestole?  Mulighederne er nærmest uendelige...

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:03

Jeg tror en anden åbningstid en de andre hvor hun åbner senere og lukker senere, så dem der kommer sent fra arbejde har en chance for at blive klippet, ligeledes tilbyd børnefamilier, at de kan samle alle og så tage ud til dem og klip dem.

Mange frisører køre i det samme spor som alle de andre, så fleksibiliteten er væk. Jeg er ved at tror at hun skaffer sig sit eget råderum, og dermed nye kunder.

bare et godt råd

Tilmeldt 24. Dec 09
Skrevet kl. 18:10

Super gode svar I alle er kommet med ! :-D 

Tror lige jeg vil tage en snak med hende, omkring det at skille sig ud osv :-)
- evt. også lave det med en SMS / E-mail konkurrence, hvor man så har mulighed for senere at sende nyhedsbreve :-)

Tusind tak for svarene, lige hvad jeg skulle bruge! :-D

mvh
Nicklas Millard 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:50

Hej Millard

Nu skal man ikke være bange for at være som andre, det er altid nemt at sige at man skal skille sig ud. Og her er problemet tit, at skiller min sig ikke ud, hvor der er et marked for det, så er det straks værre.

JEg vil mene at man skal gøre op med sig hvor ens spids kompetancer ligger. Hvad målet med salonen er. Og derudfra vælge.

For man kan hurtigt betale sig fattig i flyers, poser og alt det pjat, som ingen alligevel ligger mærke til. JEg ligger fx ikke mærke til hvad tasker eller poser de render rundt med i city vest her i Brabrand. Der er så mange der reklamerer via den vej. Og det er der ikke noget nyt i.

Skal man lave noget reklame så skal det udover det sædvanlige. Det skal være unikt, og allerede her står jeg af, for jeg har set så meget, via mit firma.

/Kenneth

Tilmeldt 14. Feb 11
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 16:02

Hej N,

Korrekt, man kan købe sig fattig meget hurtig.

Korrekt, man skal gøre noget unikt, men det ændre ikke ved at man også skal være konventionel.

Når vi snakker frisører er god klipning, fleksibilitet og service nøgleord, så føder den loyalitet helt automatisk.

Kulturpuljen.dk har udviklet nogle koncepter som kan sparke gang i synligheden og efterfølgende loyaliteten.

Send os en PM, så kan vi ringe efter Påske.

Mvh

Tommy Duus

www.kulturpuljen.dk

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 16:17

Hej Nicklas

Jeg synes det er fedt at du vil hjælpe din mor med sådan noget :D

Har du overvejet (Ud fra hendes målgruppe selvfølgelig ) om facebook kunne være en god måde at komme i konttakt med hendes kunder på, evt. ved en konkurrence eller ved at tilbyde gode tilbud. Man kan komme langt med facebook hvis man gør det rigtigt og de fleste har facebook idag.

Dog er der også mange der ikke benytter sig af det sociale netværk, og de kan jo ligesom ikke rigtig være med, så hvis hoveddelen af din mors nuværende kunder ikke bruger det, er det måske ikke så god en idé..

Ellers har du vidst fået de bedste forslag af andre.

Ha' en rigtig go' dag :D

"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"

Tilmeldt 24. Dec 09
Skrevet kl. 18:01

@Alexander 

Heh mange tak :-)

Jeg har overvejet facebook, men som det ser ud, så er de fleste af hendes kunder, ældre. De er typisk i alderen 40+. De fleste befinder sig omkring 60 års alderen.

Så jeg droppede idéen omkring facebook :-p Samt min mor er ikke ligefrem den mest erfarene på internettet, og det skulle helst være noget hun selv kan styre, uden min hjælp. :-D

Mange tak for svarene alle sammen!!! :-)

/Nicklas Millard 

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 18:40

Hej Nicklas

Prøv at overveje hvad det er kunden forventer når de bestiller en tid hos frisøren (nok mest for det kvindelige køn)

De hyper ofte et frisør besøg til en mådelig event hvor der skal klippes og farves, så man kan blive frisket op, se godt ud og føle sig godt tilpads...

Altså for at:

1. Blive frisket op
  2. Se godt ud
  3. Føle sig godt tilpads

Overvej så hvad du (eller din mor) kan gøre for at forstærke dette "behov" og gøre oplevelsen endnu bedre så de også vælger netop jeres frisør næste gang og ikke mindst fortæller det videre til venner og veninder!....

En sjov idé kunne være at Køb et fodmassage apperat og tilbyd kunderne en omgang fodmassage/fodbad imens de bliver klipper. Så bliver de yderligere frisket op, og hvem ville ikke nyde en omgang fodmassage imens man alligevel sidder tilbagelænet i en frisørstol?

det er jeg sikker på vil blive et hit :)

Ellers er der også mange andre muligheder, det gælder bare om at fokusere på det grundlæggende behov man ønsker at opfylde for kunden.

Håber det kunne bruges!

Mvh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)