Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Straftold liste hvor?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 50
Fra  Divadore.dk - Gallakjoler & Festkjoler Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der mon nogle der ved, hvor man kan se en samlet liste over, hvilke varegrupper der er pålagt straftold og hvilke lande det gælder for? 

Hvis ikke, er der så nogle der ved, hvordan man går den anden vej, dvs. tager en varegruppe og finder ud af om den er pålagt straftold og fra hvilke lande.

Har spurgt skat, de kendte ikke til sådan en liste!

På forhånd tak.

Mvh. Charlotte

Sælger gallakjoler, festkjoler og selskabskjoler online samt butik i Randers.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 02:49

Jeg tror det er dit ordvalg der forvirrer lidt.

Told er jo i sig selv en slags straf... Stick out tongue Kan det være du tænker på anti dumping told som der vist nok er på sådan noget som samlede cykler endnu?

Prøv at at fortælle hvad du skal med det i stedet for så bliver det lidt mere håndgribeligt og lettere at hjælpe dig

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 14. Apr 10
Fra  Divadore.dk - Gallakjoler & Festkjoler Skrevet kl. 09:55

Kært barn har mange navne :-)

Straftold, anti dumping told. Udenrigsministeriet kalder det begge dele f.eks. her http://www.um.dk/da/menu/Udenrigspolitik/Handelspolitik/WTOOgDohaRunden/WTORegler/Antidumping/Antidumping.htm

Et konkret eksempel:

Jeg køber en kjole i USA. Der pålægges told 12% herudover tillægges 15% straftold som EU har vedtaget.

Så mit spørgsmål mere konkret går på, hvor kan jeg se en liste over, hvilke varer+lande der er pålagt straftold? Jeg ved det godt inden for de varegrupper jeg arbejder med, men der må da være en fortegnelse et sted over satser, varegrupper og lande der er berørt.

Mvh. Charlotte

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 10:44

Hej Charlotte

SKAT har faktisk en sinde hvor du kan se alle aktuelle toldsatser + antidumningstold.

Antidumningstiold er normalt landespecifik, og relateret til nogle varegrupper, men vær opmærksom på at det i nogle tilfælde kun rammer specifikke navngivne producenter i det pågældende land.

For at kunne bestemme om dine vare er pålagt antidumpningstold er du nødt til at kende  varekoden på de produkter du importere. (varekoden kan findes i toldtariffen)

Her kan du se de aktuelle told og antidumpningstold satser.

www.Tarif.skat.dk 

vejledning

Under rubrikken import:

I skrivefeldet i venstre hjørne skiver du E410  (tryk enter) ny side.

Her udfylder du varekode og landekode og i  "Toldordning" skriver du ?

Tryk på enter i højre hjørne.

Så skulle du gerne få oplysningerne:

Mvh

Ravn

Tilmeldt 14. Apr 10
Fra  Divadore.dk - Gallakjoler & Festkjoler Skrevet kl. 12:48
Hej Ravn

Lige hvad jeg søgte. Tusind tak.

Sjovt at Skat ikke selv kunne henvise til siden, men der er selvfølgelig mange ting at skulle kende til for den enkelte medarbejder.

Mvh. Charlotte

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 13:17

Der var da så lidt ;)

Hos SKAT handler det altid om at finde den rigtige medarbejder ..... det er tit svært.

Mvh

Ravn

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)