Hej Aminoer,
Jeg har for nyligt modtaget nedenstående mail, angiveligt fra Google Adwords. Vi har aldrig modtaget mails fra dem før (ud over introduktions mails ved opstart) og vi har heller aldrig hørt om andre som er blevet kontaktet på denne måde.
Er det fake eller reelt?
" Hej,
Mit navn er Morten og jeg er en AdWords strategist Google. Efter at have gennemgået din AdWords konto 507-887-5029, vil jeg gerne tilbyde dig en gratis personlig konsultation.
Jeg kan se at du har modtaget 1,021 klikpris, med en gennemsnitlig klikrate på kr9.17 i marts. Jeg har nogle forslag til hvordan du kan optimere din konto’s potentiale og vil derfor gerne aftale et telefon møde på et tidspunkt indenfor den nærmeste fremtid, hvor vi sammen kan gennemgå din konto.
Under denne konsultation vil vi se på din konto og tale om de forslag og ideer jeg har, som kan gavne din kontos potentiale. F.eks. vil vi gå igennem forskellige tips til hvordan du kan opnå flere klik uden at hæve dit daglige budget. Vi vil ligeledes se på hvordan du kan spore og forbedre din ROI, og til sidst vil vi berøre områder omkring din konto hvor du føler at du har brug for lidt rådgivning. Under hele denne konsultation er det vigtigt at du har adgang til din AdWords konto.
Vend venligst tilbage hurtigst muligt, ved at besvare denne mail, hvor du angiver telefon nummer samt hvilke dage og tidspunkter, du ønsker at blive kontaktet. på. For at gøre det nemmere for dig, kan du følge dette link for at se mine ledige tider: https://sites.google.com/site/mortenpoulsenkalender/. Jeg ser frem til at arbejde med dig!
Med venlig hilsen,
Morten
Account Strategist The Google AdWords Team
© 2011 Google Ireland Ltd, Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Ireland.
E-mail-indstillinger: Du har modtaget denne e-mail, fordi du har angivet, at du gerne vil modtage forslag til forbedring af din AdWords-kontos effektivitet. Hvis du ikke ønsker at modtage disse e-mail-meddelelser, kan du ændre dine indstillinger på siden Meddelelsesindstillinger i din konto (https://adwords.google.com/select/EditCommunicationsPreferences?hl=da – kræver, at du logger ind på AdWords). For at gøre det skal du vælge "Nej" i kolonnen "E-mail" ved siden af "Tilpasset hjælp og forslag vedrørende effektivitet"." |
Det er en af de første jeg har set der virker reel nok.
Er informationerne korrekte?
Hvilken mail er den sendt fra?
Hvis det hele stemmer overens tror jeg på den :) Google har et team siddende til denne opgave, men plejer dog at koncentrere sig om større kunder.
/ JK