Hej folkens Jeg har et koncept, som jeg gerne ville have feedback på. Under mine studier både på handelsskolen og på universitetet er det ganske klart at interessen for Kina er vokset. Og en hurtig søgning på Amino viser også at der en interesse i at importere produkter fra Kina, men det er også tydeligt at der en del usikkerhed omkring regler, omkostninger, told, kontakter, etc. En hurtig søgning på Google viser at der nogle virksomheder der tilbyder lignende, men jeg synes ikke de virker konkrete eller seriøse nok.
Jeg er overbevist om at denne proces kan forenkles og gøres mere gennemsigtig. Jeg har et koncept, som jeg gerne vil arbejde videre på. Det er noget jeg har haft i mine tanker liges siden jeg startede på mine studier, men som jeg ikke har fået ned på skrift før nu. Det bliver nok noget rod, men here goes: Jeg vil gerne tilbyde en service til både private og mindre virksomheder. En service der hjælper med at importere et givent produkt hjem til Danmark. Det vil jeg hjælpe med vha. at klare typiske tidskrævende forhindringer såsom toldregler, fragtomkostninger og generel lovgivning. Jeg vil sikre en fast pris og konkrete betalingsbetingelser og sikre kvaliteten af produktet inden kunden modtager. Uden at gå mere i dybden med det, så vil jeg gerne her jer Amino-brugere, om det var en service i kunne finde på at benytte jer af? Har I noget kritik af konceptet? Hvad er min baggrund? Jeg er på mit 5. semester på Aalborg Universitet, hvor jeg studerer Engelsk & International Virksomhedskommunikation. Jeg har det sidste års tid har jeg haft et tilvalgsfag i kinesiske områdestudier, hvor jeg har studeret skriftlig- og mundtlig sprogforståelse og kultur- og samfundshold.
På forhånd tak for hjælpen!
|
Feedback på et koncept - Import fra Kina
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
- 1
Kasper Gregersen har arbejdet med SEO, Google Ads og Facebook Annoncering siden 2012. https://kaspergregersen.dk.
|
Kasper Gregersen har arbejdet med SEO, Google Ads og Facebook Annoncering siden 2012. https://kaspergregersen.dk.
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)