Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Community site

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Indlæg ialt: 273
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak igen for alle jeres svar.

Vil gerne have en template, som ser ud til at have professionelle udviklere bag. Her har jeg kigget på http://www.ning.com/ De har kunder som Ellen Degeneres osv. De er dog lidt dyre i forhold til Boonex, hvor man vis kun skal betale 99 dollars for et år eller i alt. Hos Ning har de det, som jeg går efter. Et Pro medlemskab. Men det koster 49 dollars om måneden. Det er noget dyrere om året, men tilgengæld ser det meget godt ud. Ville I give de ekstra penge for det, og kender I til Ning?

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 1004
Skrevet kl. 16:01
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Àsgeir Gunnarsson:

Du kan bruge BOONEX på hvilket, som helst webhotel der kan køre PHP kode ( Det kan stortset alle webhoteller (undtagen windows webhotteler).

Àsgeir hvorfor vildleder du ?
Det du skriver er jo 100 % FORKERT.

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 16:17

Thomas :

Jeg har en ide til et lidt anderledes community site. Jeg er i gang med at læse til multimediedesigner, men kan ikke lave et helt community site fra bunden af, og har ikke pengene til at få et firma til at lave et.

Hej Thomas

Boonex er mildt sagt ikke tiden/pengene værd.
Har i nogle måneder benyttet det her :

http://www.findafriend.dk/

Og har før der benyttet Joomla i flere forskellige udgaver, der er nu kommet noget sikkerhed omkring Joomla 1.6 (den nyeste udgave) og m¨sige, at der undgår du nemmere end med Boonex en hel masse forum spam, som desværre hvis forummet ikke understøtter det kan være en tidsdræber.

Joomla 1.6 kører her i en testudgave :

http://www.findsvar.dk/

mvh

Mogens

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 16:30
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 21:01

Mogens Jørgensen:

Àsgeir Gunnarsson:

Du kan bruge BOONEX på hvilket, som helst webhotel der kan køre PHP kode ( Det kan stortset alle webhoteller (undtagen windows webhotteler).

Àsgeir hvorfor vildleder du ?
Det du skriver er jo 100 % FORKERT.

Hej Mogens

Hvad er 100% FORKERT. ? Smile

Boonex er vistnok bygget på Dolphin, som er kodet i PHP. Storset alle de store webhoteller kan gøre PHP på deres linux servere.

Hvis jeg har skrevet noget forket på du sige hvad det er og udbygge det.

Både for trådstarter og mig.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 21:23
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Thomas :

Tak for dit svar. Kan du nævne nogen ting, man skal være særlig opmærksom på, når man køber sådan et cms?

Hej Thomas

Eksempler på ting du skal være opmærksom på når du køber dit CMS:

• Er det udbredt? Det gode ved at vælge udbredte CMS systemer er at man har nemmere ved at finde personerne der kan udbygge på det og et meget udbredt CMS vil have betydeligt flere online guides til forbedring og optimering.  Hvis man nu eksempelvis vælger et ikke så udbredt CMS kan man jo risikere at selve community dør eller virksomheden stopper med at videreudvikle på det.
  • Bliver det opdateret? Altså er det noget der bruges.
  • Er koden låst? Visse CMS systemer man betaler for kan være låst for at forhindre at man videredistuberer det. I nogle tilfælde kan man få det låst op ved at betale et gebyr.
  • Er det nemt og overskueligt? Er det noget jeg ville kunne finde ud af at bruge. Der ville det være en god ide at undersøge hvilke funktioner CMSet har og hvor nemt er det at bruge.
  • Er det muligt at tilføje funktioner? Wordpress er et rigtig godt eksempel på et CMS hvor det er rigtig nemt at tilføje nye funktioner med Widgets.
  • Er det nemt at ændre designet og layoutet? I nogle CMSer er det forholdsvis svært at ændre design og layout.
  • Er det søgemaskineoptimeret? Ens side skal være nem at optimere for google. For at forbedre sine organiske resulter i søgemaskinerne, som er yderst vigtigt. Hvis man ikke får nogen trafik kan man ligeså godt lukke dørene i.
  • Hvad er det programmeret i?  Det er specielt vigtig at vide for at vælge det rigtige webhotel.  Samtidig kunne det være en god ide at vælge et CMS der bygger på et sprog man ved noget om.

Dette var en række ting man kunne overveje når man skal vælge CMS.

Det skal selvfølelig siges at det er meget svært at finde et CMS der lever 100% op til ens egne krav om funktionalitet. Man kan ikke finde et CMS der passer 100% på ens projekt. Da det ofte vil være en række funktioner man godt kunne tænke sig det havde.

Håber du finder en god CMS løsning.

Med venlig hilsen

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 23:45

Tak for jeres svarSmile

Lige et spørgsmål mere. Her på http://www.ning.com/compareplans , er det inklusiv webhotel. Der står noget med storage og bandwith? Eller skal man købe webhotellet et andet sted ved siden af?

Fra Købehavn
Tilmeldt 19. Apr 11
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 23:52

Jeg kan så også anbefale skadate.com de koster dog 350 for en licens, men har et gennemprøvet system der kører på mange community og dating sider der ude, der er stor variation i det hele og du kan teste det hele online :D

Fra Nørresundby
Tilmeldt 12. Nov 08
Skrevet kl. 00:02

Ja, måske det skulle være dem Big Smile De har i hvert fald en masse features at vælge imellem.

Noget jeg tænker på er, at hvis nu det community man laver får rimelig succes, og man kan tjene lidt på det. Hvis man så ansætter nogen dygtige folk til at lave sit helt eget community fra bunden. Er der så nogen måde at kunne flytte alle brugerne fra sit template over på sit eget community uden alt for mange problemer?

Fra Høng
Tilmeldt 5. Dec 05
Skrevet kl. 18:50

Àsgeir Gunnarsson:

Hvad er 100% FORKERT. ? Smile

Din grundlæggende viden omkring php og hvilke platforme det kan køre på er forkert.
Alle hosting virksomheder med Linux/Windows kan køre php.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)