Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Honorar?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Jeg er festarrangør, og i den forbindelse har jeg en masse "ekstraudgifter" efter hver fest, f.eks. skal jeg betale en DJ, og barpersonale, garderobepersonale mm. Men hvordan gør jeg? Er det nødvendigt at indsamle skattekort, eller kan jeg bare notere i mit regnskab at jeg har betalt "4000 kr honorar til DJ" eller hvordan og hvorledes?

Mvh. Christian Olesen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:21
Hvis du er festsarrangør er det vel ikke første gang du udbetaler løn m.v. til dine ansatte.

Nej det er bestemt ikke tilstrækkeligt at du bare viser udbetalingerne i dit regnskab.

De faste folk skal aflevere skattekort eller bikort hvorefter du skal indeholde A-skat inden udbetaling. Mere løst personale kan få udbetalt deres honorarer som B-indkomst men her har du oplysningspligt til Skat.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Fra Odense
Tilmeldt 5. Mar 07
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 17:31

I dette tilfælde snakker vi  udelukkende om freelance-arbejdere... Læste en tråd før hvor der stod, at man kunne behandle det som "repræsentation med 25% fradragsret skattemæssigt" - hvad vil det sige?

Mvh. Christian Olesen

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 01:18
Så skal du oplyse det som B-indkomst. Taler vi om nogle folk som gentagne gange arbejder for dig. Eks. hver lørdag o.l. er det dog A-indkomst.

Du kan ikke bruge reglerne om repræsentation (det var mig der omtalte det). Repræsentation er noget man bruger overfor kunder og potentielle kunder i kontaktøjemed. Kontante ydelser falder også uden for repræsentationsbegrebet.  

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 46
Skrevet kl. 23:06

Hvis jeg udbetaler et honorar, er der så nogle krav til hvad en regning/faktura skal indholde?

Mvh
Peter.

Tilmeldt 23. Sep 08
Indlæg ialt: 274
Skrevet kl. 23:11

Hej EE Aaen

Krav til faktura

• Udstedelsesdato
  • Leveringsdato (eller afslutningsdato eller dato hvor et acontobeløb betales, hvis den er forskellig fra fakturadato)
  • Fakturanummer
  • Leverandørens navn og adresse
  • Leverandørens CVR/SE-nr.
  • Kundens navn og adresse
  • Varernes/Tjenesteydelsernes art og mængde
  • Momsgrundlaget
  • Enhedsprisen eksklusiv moms
  • Eventuelle prisnedslag, bonus og rabatter (hvis det ikke er indregnet i enhedsprisen)
  • Gældende momssats
  • Momsbeløbet i DKK eller EURO (kan opgives i anden valuta, hvis omregningskursen  angives)
  • Momsfritagne leverancer på samme faktura (det skal tydeligt fremgå hvilke leverancer der er pålagt moms. Sådanne leverancer skal opføres for sig selv med særskildt sammentælling)
  • Omvendt betalingspligt (Henvisning til reglerne om omvendt betalingspligt, når kunderne skal afregne momsbeløbet (gælder kun ved salg til andre EU-lande)
  • Kundens momsnummer, såfremt kunden er afregningspligtig i andet EU-land (gælder kun ved salg til andre EU-lande)
  • Fritagelsesbestemmelser - henvisning til fritagelsesbestemmelser, når leverancen er fritaget for moms (gælder kun ved salg til andre EU-lande)
  • Venlig hilsen
    Hallo! Kommunikation

Bertil K. Sall

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)