Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Natten - det bedste tidspunkt at arbejde på

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 03:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg sidder og udvikler på et nyt og brandvarmt it-projekt. Det er bl.a. derfor jeg er begyndt at kigge ind forbi Amino... Mere vil jeg ikke afsløre. ;-)

Men jeg vil egentlig dele min mening med jer: Mit favorittidspunkt at arbejde på er her om natten. Der er mørkt udenfor og computerskærmen er det eneste lys (måske lidt computer-nørdet, men lad nu det ligge). Der er ingen der vil have fat i mig, telefonen ligger helt stille, og de eneste mails der tikker ind er spam. Der er helt lydtomt, men alt efter humør kører P3 eller Boogieradio (http://www.dr.dk/netradio/) på hovedtelefonerne (der selvfølgelig er af god kvalitet). Samtidig sker der ikke noget nyt her i DK, så der er heller ingen grund til at sidde og surfe nyheder.

Det er bare mig, min kreativitet og mine udviklingsværktøjer...

Er det bare mig der har det sådan, eller sidder i allesammen derude og arbejder på jeres projekter i nattens ro?

/Martin

Fra Herfølge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Oxholm of Denmark Skrevet kl. 03:54

Jeg er delvist enig! 

Jeg ser de samme fordele som dig.. men jeg synes du har glemt ulemperne.

For det første kan evt. små hjælp sjældent findes i de sene (eller tidlige..) tider. Folk på forums etc. sidder ikke lige klar til at svare på de små spørgsmål der evt. afgør om man kommer videre i sit projekt. Jeg ved godt at dette ikke altid er et problem, men kan være afhængig af projekt.

Den anden ulempe er energi. Medmindre man har vendt sin døgnrytme 100% og sover om dagen er man ofte træt om aftenen og natten. Selvfølgelig kan man fylde sig med drugs (sukker) af forskellig slags, men den friske og rene fornemmelse som man har i løbet af dagen er for mig aldrig den samme om natten.

- Nikolaj Gilstrøm.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 10
Skrevet kl. 04:04

Det er selvfølgelig klart der er visse ulemper, og jeg er da også snart på vej i seng...

Men jeg må sige, at jeg faktisk føler mig mere klar i hovedet (eller det kaldes nok nærmere fokuseret) her om natten - måske fordi der ingen stressfaktorer er (andre end tanken om at skulle stå op til et bestemt tidspunkt imorgen)... Som (ung) udvikler synes jeg helt klart at fordelene er større end ulemperne - og her er der masser af hjælp og hente på fora som stackoverflow osv. :-)

Ærligt indrømmet, hvis man har et etableret projekt der kører sig selv, så er det måske ikke så fordelagtigt længere. Men med et uetableret projekt der bare mangler hårdt arbejde (som ikke nødvendigvis er så hårdt hvis man er motiveret, men bare kræver fuld fokus), så kan jeg ikke finde noget bedre tidspunkt at arbejde på! :-)

(Det skulle lige være hvis man istedet gik tidligt i seng, og stod op til solopgang hver morgen! Det tror jeg, at jeg vil prøve en uges tid ;-) )

Fra Herfølge
Tilmeldt 18. Jul 10
Indlæg ialt: 98
Fra  Oxholm of Denmark Skrevet kl. 04:20

Jeg kan sagtens se hvad du mener :-)

Jeg følte at jeg ville give et andet perspektiv på sagen for debattens skyld..

jeg er selv typen der er oppe hele natten. (tydeligvis, da jeg nu sidder kl. 04 og skriver her.) 

Skal man lave ændringer der evt. kan skabe ustabilitet o.lign. kan det ligeledes være fordelagtigt at arbejde eller launche om natten. 

- Nikolaj Gilstrøm.

Fra Aarhus
Tilmeldt 19. Jun 10
Skrevet kl. 04:39

Nikolaj Gilstrøm:

Jeg kan sagtens se hvad du mener :-)

Jeg følte at jeg ville give et andet perspektiv på sagen for debattens skyld..

jeg er selv typen der er oppe hele natten. (tydeligvis, da jeg nu sidder kl. 04 og skriver her.) 

Jeps, det er helt fair. Dem der måtte være uenige, er jo givetvis ikke i stand til at svare ligenu. ;-)

Nikolaj Gilstrøm:

Skal man lave ændringer der evt. kan skabe ustabilitet o.lign. kan det ligeledes være fordelagtigt at arbejde eller launche om natten. 

Ja, det er rigtigt. Men som du selv nævner, så kan der jo også opstå mangel på hjælp (jeg tænker teknisk).

Prøv og tænk dig, hvis jeg sidder og lancerer noget kode, der ødelægger et eller andet i database-enden (det kommer forhåbentligt aldrig til at ske), og ham der har skrevet database-delen, som ved hvordan alting hænger sammen i koden, ligger et andet sted i byen og sover. Så er man i problemer!(i mit nuværende projekt er jeg heldigvis den eneste udvikler der står for det systemkritiske)...

Så hvis man er flere om et projekt, så gælder det om at have hele teamet med om natten, hvilket tilgengæld også er en idé jeg elsker. :-)

Nu bliver klokken alligevel mange, så jeg vil i seng. Fortsat god nat!

/Martin

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)