Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Slut med telefontilskud?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifølge EPN, fjerner Telenor deres telefontilskud fra i morgen, og TDC er på vej med samme model.

Det er en ret spændende udvikling, for det tyder på at de for alvor vil melde sig ind i priskrigen. Spørgsmålet er hvor meget, og om de kan.

Det kommer ikke så meget bag på mig, at TDC prøver denne model. Det blev testet i november og december sidste år på de små erhvervskunder, og de store har reelt ikke fået tilskud i mange år.

I forbindelse med at 3 ændrede deres abonnementer, blev det klart at de ikke ville være en del af priskrigen. Så bliver det spændende at se, om der kommer pres på dem nu, for at ændre den beslutning.

Med disse skridt tror jeg det er startskuddet, til at få "aflivet" det svageste af de 4 store. Hvem det bliver, er ikke til at vide. Mit gæt er at det er 3 der må give op, men nu må vi se :o)

men det ser ud til at vi som forbrugere, enten skal vænne os til at betale fuld pris for telefonen up front, eller minimum fuld pris over x antal måneder.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:22

Det virker mere som om at Telenor har givet op og fremover vil drive moderselskabet som de driver deres lavprisselskaber.

Telenor har længe haft et begrænset udvalg af mobiler, deres priser har været blandt de dyreste (både mindstepris og købspris) og det er det selskab af de store, som er senest ude med de nyeste mobiler.

Det bliver i hvertfald spændende at følge, men det må da være sød musik for 3 og Telia, da de vil få endnu flere online mobilsalg nu.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:35

Jeg ved ikke om de har givet op, men der er ingen tvivl om at de er ude i en meget speciel strategi, i forhold til konkurrenterne.

Da har ikke længere eksterne partnere til at sælge deres abonnementer (hvilket er fornuftigt nok), og bruger tilsyneladende ikke meget krudt på online annoncering. Derudover har de nok også Danmarks dårligste netværk. Men det er jo ikke sådan lige at bevise :o)

Så ud over at de ikke har så forfærdeligt mange udsalgssteder og annoncering, tyder det også på at de vil til at gøre den samlede pakke meget lidt attraktiv.

Jeg har aldrig rigtig forstået mig på nordmænd, men selvom man ved at det sandsynligvis er en gennemtænkt strategi, virker det bare ikke sådan. Men når deres side åbner i morgen, bliver vi lidt klogere.

Når man ved hvordan firmaet bliver drevet, efter at det er blevet norsk ejet, er jeg nu ikke specielt overrasket over at de laver dette tiltag. De er utroligt glade for at bruge regnemaskiner. Og især minusknappen, må efterhånden væres ved at være slidt ned :o)

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:45

Det kunne godt tyde på at mobil2kr også ryger sig en tur Smile

Strategien er iøvrigt anderledes i Sverige, hvor Telenor stadig benytter affiliatemarketing og stadig sælger telefoner med tilskud.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:54

Ja, den er i hvert fald væk lige nu..

Jeg har hørt at de har brændt fingerene lidt på affiliate i Danmark. jeg ved ikke hvad der er sket, men det må være en spændende historie :o)

Det kan selvfølgelig også være at de har opgivet Danmark, men jeg synes bare at det ligger i kortene, at det er 3 der ikke fortsætter her.

Men du er en af dem der godt kan gå hen og få travlt det næste stykke tid, for der kan godt komme lidt ændringer :o) Jeg går ud fra at du bruger nogle feeds, men der må alligevel være en del manuelt arbejde, hvis det sker.

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:04

Ingen feeds, men ungarbejdere Big Smile

Der bliver dog lidt arbejde til mig med at oprette de nye abonnementer hos Telenor, men nu må vi se hvad der sker.

3 er fremme i skoene med smartphones og tjener også penge på de kunder der kun bliver i 6 måneder. Desuden har de Oister Mobil som rykker helt vildt lige nu med de nye taletidspakker, som slår Onfone både på pris og dækning (Onfone benytter Telenors mobilnet).

Skal vi have en flaske et eller andet på højkant?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:41

Nicolaj Thomasen:
Ingen feeds, men ungarbejdere Big Smile

He he.. Er det ikke noget mere usikkert? :o)

Jeg er frisk på at satse en flaske et eller andet, bare det ikke er en 3.000 kr. champagne, for jeg bryder mig ikke om champagne :o)

Jeg holder på, at det må være 3 der stopper eller bliver opkøbt, selvomd jeg ved at Telia har været interesserede i Telenor i et stykke tid.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 08:41

Nicolaj Thomasen:

Og det gjorde den :o)

Men til gengæld går de ikke fuldt ind i priskrigen, med deres nye abonnemeneter. Så det ligner mest en løsning, hvor de hverken vil det ene eller det andet.

Så må vi bare se, om det er den rigtige model, eller om de - som andre før dem - finder ud af at kunderne alligevel ikke er helt dumme.

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 10:14

Det har været snak i branchen om at Telia vil opkøbe TDC

Tilmeldt 27. Apr 07
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 10:31

igang:

Nicolaj Thomasen:

Og det gjorde den :o)

Men til gengæld går de ikke fuldt ind i priskrigen, med deres nye abonnemeneter. Så det ligner mest en løsning, hvor de hverken vil det ene eller det andet.

Så må vi bare se, om det er den rigtige model, eller om de - som andre før dem - finder ud af at kunderne alligevel ikke er helt dumme.

Den største konkurrent til Telenor lige nu er Leasy, for det er de samme kunder de henvender sig til. En produktpris et godt stykke over markedsprisen uden abonnement og mulighed for at afdrage over 24 måneder. Samtidig er deres nye taletidspakker i gennemsnit ca. 100,- kr. dyrere om måneden end lignende pakker fra andre selskaber.

Forbrugerne er ikke dumme og kan godt se at det er hamrende dyrt. Dette kan meget vel være dødsstødet for Telenor i Danmark.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)