Ifølge EPN, fjerner Telenor deres telefontilskud fra i morgen, og TDC er på vej med samme model. Det er en ret spændende udvikling, for det tyder på at de for alvor vil melde sig ind i priskrigen. Spørgsmålet er hvor meget, og om de kan. Det kommer ikke så meget bag på mig, at TDC prøver denne model. Det blev testet i november og december sidste år på de små erhvervskunder, og de store har reelt ikke fået tilskud i mange år. I forbindelse med at 3 ændrede deres abonnementer, blev det klart at de ikke ville være en del af priskrigen. Så bliver det spændende at se, om der kommer pres på dem nu, for at ændre den beslutning. Med disse skridt tror jeg det er startskuddet, til at få "aflivet" det svageste af de 4 store. Hvem det bliver, er ikke til at vide. Mit gæt er at det er 3 der må give op, men nu må vi se :o) men det ser ud til at vi som forbrugere, enten skal vænne os til at betale fuld pris for telefonen up front, eller minimum fuld pris over x antal måneder. |
Det virker mere som om at Telenor har givet op og fremover vil drive moderselskabet som de driver deres lavprisselskaber.
Telenor har længe haft et begrænset udvalg af mobiler, deres priser har været blandt de dyreste (både mindstepris og købspris) og det er det selskab af de store, som er senest ude med de nyeste mobiler.
Det bliver i hvertfald spændende at følge, men det må da være sød musik for 3 og Telia, da de vil få endnu flere online mobilsalg nu.