Kære Amino'er Firmaet, jeg arbejder for, overvejer at markedsføre sig på LinkedIn via annoncering. SKAL annoncer på LinkedIn udarbejdes på engelsk? Vi promoverer os kun i Danmark. Produktet, vi sælger, kræver professionel service og den er vi ikke i stand til at kunne tilbyde udenfor Danmark. Vi vil derfor kun annoncere for profiler i Danmark. Herudover er jeg nervøs for at det engelske sprog vil distancere os for de potentielle kunder, i forholdet til dansk - men det er måske kun mig, der synes det? Kan man styre sin LinkedIn annonce konto fra f.eks. en virksomhedsprofil? Både min chef og jeg har profiler på LinkedIn, men jeg er ikke vild med at min chef skal logge ind på min profil for at administrere annoncer og ligeså har min chef det, hvis jeg skulle logge ind på hans profil. Men hvad gør man så? Skal man oprette en LinkedIn profil med firmanavnet og kan flere (min chef og jeg) have adgang til profilen via vores egne profiler? Håber I har mulighed for at svare. Med venlig hilsen Karen Madsen
|
Hej Karen,
Lige for at svare på det første spørgsmål, så skal alle annoncer på Linkedin være på engelsk, da systemet stadig er under udvikling.
Med hensyn til sprogbarrieren så har jeg selv den erfaring, at dansk annoncering på Linkedin i øjeblikket er utrolig ineffektiv. Siden er god at eksponere sig på som image, men annonceringsdelen virker i øjeblikket ikke særlig godt.
Hvis I skal annoncer, foreslår jeg en løsning hvor I opretter en 3. profil udelukkende til dette.